Toyota znów liderem. Ale sprzedaż aut spadła

Toyota znów liderem. Ale sprzedaż aut spadła

Dodano: 
Nowa Toyota Yaris czwartej generacji
Nowa Toyota Yaris czwartej generacji / Źródło: TMP
Pozycję lidera polskiego rynku okupuje Toyota. Yarisy i Corolle idą jak świeże bułeczki, mimo pandemii. Kto zyskał, a kto stracił w październiku 2020 roku?

Październik był ostatnim miesiącem delikatnego odbicia. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w październiku 2020 roku zarejestrowano w Polsce 45 504 samochody osobowe oraz dostawcze o DMC do 3,5t, czyli o 13,69 proc. (-7 217 szt.) mniej niż rok wcześniej oraz o 5,28 proc. (+2 283 szt.) więcej niż we wrześniu 2020 roku. Dane skumulowane (380 974 szt.) wykazują spadek sprzedaży w 2020 roku o 25,97 proc. (-133 639 szt.).

Samochody osobowe: Toyota liderem

W październiku 2020 r. zarejestrowano w Polsce 40 067 samochodów osobowych, o 14,57 proc. mniej niż rok wcześniej i o 5,03 proc. więcej niż we wrześniu 2020 r. Dane skumulowane wykazują spadek sprzedaży. W 2020 roku zarejestrowano w Polsce dotychczas 335 187 samochodów osobowych, o 26,77 proc. mniej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W październiku 2020 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 25,7 proc. Udział firm osiągnął poziom 74,3 proc, informuje IBRM Samar.

Jedna z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej zanotowała wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku: Audi o 11,44 proc. Pozostałe marki zanotowały spadek w tym największy Opel o 59,74 proc.

Najpopularniejszym modelem Skoda Octavia

Tytuł lidera rynku uzyskała Toyota. W 2020 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 48 081 aut tej marki, o 6,40 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 14,34 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 46 025 sztuk, o 18,23 proc. mniej niż w 2019 roku. Udział marki wyniósł 13,73 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. W 2020 roku klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 28 391 samochodów, o 36,85 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,47 proc. Na czwartej pozycji była Kia, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 19 543 sztuk, o 20,09 proc. mniej niż w 2019 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 5,83 proc. Na piątej pozycji znalazło się Renault. W 2020 r. zarejestrowano dotychczas 16 342 aut tej marki, o 27,21 proc. mniej niż w 2019 roku. Udział marki w rynku wyniósł 4,88 proc.

Najczęściej kupowanym modelem w 2020 roku jest Skoda Octavia, za którą uplasowała się Toyota Corolla oraz Toyota Yaris, następnie Skoda Fabia, a za nią Dacia Duster.

Czytaj też:
Służbowe auta będą wynajmowane, współdzielone i ekologiczne. Tej zmiany nie da się zatrzymać

Źródło: IBRM Samar, CEPiK

Czytaj także