Jeden z najsłynniejszych fotografów świata „ożywił” Mazdę 3

Jeden z najsłynniejszych fotografów świata „ożywił” Mazdę 3

Dodano: 
Rankin i Mazda 3
Rankin i Mazda 3 / Źródło: Mazda
Mazda 3 niedawno weszła na rynek. Jest pierwszym z aut japońskiego producenta, zaprojektowanym w zupełnie nowy sposób, który zdradza wzornictwo firmy na najbliższe lata. Sfotografować kompaktowy samochód postanowił Rankin, jeden z najsłynniejszych fotografów świata.

Rankin i Mazda 3
Jako reżyser, w ramach wytwórni sygnowanej własnym nazwiskiem – Rankin Film, odpowiadał za stworzenie kampanii reklamowych dla Nike, L’Oreal, Dove, Pantene, Diageo, Women’s Aid oraz Comic Relief, a także wideoklipów do przebojów takich gwiazd, jak Miley Cyrus, Rita Ora and Kelis.

Rankin i Mazda 3
Rankin zdjęcia publikuje nie tylko w wydawanych przez siebie magazynach, ale także w Elle, Vogue, Esquire, GQ, Rolling Stone oraz Wonderland, a jego prace eksponowane są w wielu znakomitych galeriach sztuki współczesnej, jak MoMA w Nowym Jorku czy Victoria & Albert Museum w Londynie.

Rankin i Mazda 3
Rankin: „Pragnąłem pokazać nie tylko samą Mazdę 3, ale także emocje, jakie wzbudza jej widok. Chciałem stworzyć fotografie głęboko zmysłowe więc podszedłem do realizacji sesji w całkowicie odmienny sposób. Użyłem światła i stworzyłem ruch poprzez rzeczywiste, a nie retuszowane ruchy kamery, co dosłownie ożywiło samochód w oczach widza.”

Rankin i Mazda 3
Z okazji debiutu nowej Mazdy 3, Rankin sfotografował samochód zgodnie z mottem głównego inżyniera Mitsui Hitomi, „zaprojektowana, by poruszać”.

Rankin i Mazda 3
W swojej karierze Rankin sportretował królową Wielkiej Brytanii, Daniela Craiga, Kate Moss, Davida Bowie, Monicę Bellucci i setki innych znakomitych osobistości. Wydał niemal 30 książek i jest pomysłodawcą wielu znaczących kampanii charytatywnych i komercyjnych dla różnych marek z całego świata.

Rankin i Mazda 3
Rankin to jeden z najbardziej znaczących fotografów naszych czasów. Brytyjski artysta, na co dzień działający w Londynie, stoi na czele reklamowych i redakcyjnych innowacji od 1991 roku, odkąd został współtwórcą magazynu „Dazed & Confused” i wprowadził niepowtarzalną estetykę do fotografii oraz portretów modowych.

/ Źródło: Mazda

Czytaj także