3,2 sekundy do setki! Pierwsze BMW M8 w historii

3,2 sekundy do setki! Pierwsze BMW M8 w historii

Dodano: 
BMW M8
BMW M8 / Źródło: BMW
Długo Bawarczycy kazali czekać na radykalną wersję serii 8. Wreszcie zaprezentowali model M8, który powoduje ciarki na plecach. Na rynek wjedzie w wersjach Coupe, Cabrio oraz obu ich dodatkowo wzmocnionych o 25 KM, czyli Competition.

Pod maską „standardowych” modeli M8 Coupe i M8 Cabrio znajduje się podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,4 litra z BMW M5, dostarczający równe 600 KM i maksymalny moment obrotowy w wysokości 750 Nm. Auta w odmianach Competition mają dodatkowe 25 KM pod maską.

Galeria:
BMW M8

Wszystkie modele M8 wyposażone są w zaawansowany system napędu na cztery koła xDrive połączony z ośmiobiegową skrzynią Steptronic. Standardowe M8 przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy (Coupe) i 3,4 sekundy (Cabrio). Osiągi wersji Competition są lepsze. M8 Coupe Competition potrzebuje na sprint do setki 3,2 sekundy, a M8 Cabrio 3,3 sekundy.

Do 200 km/h auta rozpędzają się w czasie 10,6-11,3 sekundy w zależności od wersji. Prędkość maksymalna wszystkich wynosi 305 km/h.

Napęd na cztery koła M8 ma aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi M, który można zablokować. Działa w dwóch trybach jazdy: 4WD i 4WD Sport. Kierowca może dezaktywować układ dynamicznej kontroli stabilności, może też (jak w M5) wybrać tryb jazdy z napędem wyłącznie na tył.

BMW chwali się zawieszeniem M8 ze charakterystycznymi dla modeli M amortyzatorami adaptacyjnymi i elektromechanicznym układem kierowniczym M Servotronic. System dynamicznej kontroli stabilności samochodu oferuje tryb dynamiczny M, który pozwala na wcześniejszy poślizg kół.

We wszystkich modelach M8, niezależnie od tego, czy klienci wybiorą hamulce ceramiczne M, czy nie, oferowany jest zintegrowany układ hamulcowy. Wspomaga on hamowanie i steruje nim przez elektroniczny moduł. Kierowca może wybrać sportowe hamowanie lub hamowanie komfortowe w ustawieniach samochodu.

Wszystkie M8 są wyposażone w standardowe funkcje znane z M5. To m.in. wyświetlacz Head-Up, aktywny tempomat, asystent parkowania i profesjonalny kokpit BMW Live. Na konsoli środkowej znajduje się również przycisk trybu M, który umożliwia kierowcy wybór między ustawieniami drogowymi i sportowymi.

Jeśli chodzi o stylistykę, zmian nie jest wiele. Inny jest grill i większe wloty powietrza, auta mają spojler, a dookoła o wersji auta informują plakietki M lub M Competition.

Czytaj także:
Bestseller zrzucił starą skórę. Nowe BMW X1 także jako hybryda

Źródło: BMW

Czytaj także