Gazoo Racing, wyścigowy oddział Toyoty, właśnie potwierdził, że w 2020 roku wprowadzi na rynek GR Suprę GT4, wyścigowy samochód przeznaczony dla zespołów prywatnych. Decyzja była szybka i zapadła dlatego, że zespoły z całego świata chciały to auto i naciskały na Toyotę od momentu premiery wersji koncepcyjnej podczas targów w Genewie w marcu. Potem zainteresowanie dodatkowo wzrosło, kiedy GR Supra GT4 wystartowała w czerwcowym wyścigu 24 Hours of Nürburgring.
Ktokolwiek interesuje się motorsportem, ten wie, że zespołów prywatnych jest cała masa, wciąż powstają nowe, a takie auta jak Supra budzą ich ogromne zainteresowanie.
Rozwijany i produkowany przez Japończyków model GR Supra GT4 to samochód wyścigowy oparty na cywilnej Suprze, czyli pierwszym globalnym modelu Gazoo Racing, który trafił na rynek w tym roku.
Kategoria GT4 zyskuje coraz większą popularność wśród zespołów prywatnych ze względu na niskie koszty (doprecyzujmy: stosunkowo niskie, bo motorsport nie jest tanią dyscypliną z zasady) oraz łatwość dołączenia do rywalizacji. Samochody GT4 startują w różnych seriach wyścigowych na całym świecie, w tym w tak uznanych jak Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series oraz VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie czy Michelin Pilot Challenge Series w Stanach Zjednoczonych. Supra już rywalizuje w NASCAR Xfinity Series w Ameryce Północnej, a od 2020 roku ma ścigać się w Super GT GT500 Class w Japonii.
Nad rozwojem wyścigowej GR Supry Japończycy z Toyoty pracowali ramię w ramię z trzema partnerami technicznych, firmami Akrapovič, Pirelli oraz Ravenol. Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supry GT4, w tym cena, punkty sprzedaży i data premiery, zostaną ogłoszone wkrótce, a oto specyfikacją, którą ujawnił Gazoo Racing.
Czytaj też:
„Godzilla” poprawiona. Nowy Nissan GT-R Nismo miażdży osiągami