Dwa ekstremalne kompakty Mercedesa-AMG

Dwa ekstremalne kompakty Mercedesa-AMG

Dodano: 
Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ i Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+
Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ i Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ / Źródło: Mercedes
Jeśli komuś było mało, czyli małe Mercedesy – klasa A i CLA – od AMG oznaczone jako 35, nie spełniały oczekiwań, to teraz dostał coś wyjątkowego. Aż cztery modele kompaktowe do wyboru, tym razem już z właściwymi cyferkami, czyli 45.

Mercedes oferuje aż 4 nowe kompaktowe samochody sportowe. To Mercedes-AMG A 45 4Matic+, A 45 S 4Matic+, CLA 45 4Matic+ i CLA 45 S 4Matic+. Tak naprawdę to jednak dwa auta z hatchback i sedan, z tym samym silnikiem, ale w dwu wersjach mocy. Uwaga, ten silnik ma pojemność jedynie dwóch litrów, ale moc albo 387 KM, albo 421 KM (w wersji S).

2-litrowy silnik benzynowy to w tej chwili najmocniejsza na świecie 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem. Jej podstawowy wariant dostarcza 387 KM. W odmianie S produkuje 421 KM. W obu autach tę gigantyczną moc na wszystkie koła przenosi ośmiostopniowa (opracowana od nowa) dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT-8G.

Jakie są osiągi nowych kompaktów?

Teraz będzie trochę cyferek. Wszystkie są znacznie szybsze od wersji 35. Od 0 do 100 km/h przyspieszają w:

  • A 45 4Matic+ 4,0 s,
  • CLA 45 4Matic+ – 4,1 s,
  • A 45 S 4Matic+ – 3,9 s,
  • CLA 45 S 4Matic+ – 4,0 s.

Prędkość maksymalna podstawowych wariantów jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Tymczasem kaganiec poluzowano wersjom S, które mogą rozpędzać się do 270 km/h. Natomiast jeśli podstawowe wersje zostaną zamówione z opcjonalnym pakietem kierowcy AMG, to ich Vmax również zostanie podwyższona do 270 km/h.

We wszystkich autach zastosowano napęd AMG Performance 4Matic+, który selektywnie kieruje moment obrotowy na koła tylnej osi. Jego sekretem jest nowy mechanizm różnicowy tylnej osi z AMG Torque Control: ma on dwa elektronicznie sterowane wielotarczowe sprzęgła. Każde z nich połączono z wałem napędowym tylnej osi. W ten sposób moc może być dysponowana nie tylko pomiędzy osiami, ale także pomiędzy lewym i prawym tylnym kołem.

Nowe kompakty mają tryb Drift, który wywołuje się w programie jazdy Race, za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem, że system ESP zostanie wyłączony, a skrzynia biegów pracować będzie w trybie ręcznym.

Wizualnie kompakty AMG mają kilka zmian w porównaniu do słabszych wersji: osłonę chłodnicy z szerszym dołem i dwunastoma pionowymi żaluzjami, wyraźniejszy nos, węższe reflektory i płaską, wyprofilowaną pokrywę silnika. Także poszerzone listwy progowe AMG, w zależności od wersji czarne lub srebrne. Z tyłu zobaczyć można układ wydechowy z dwiema okrągłymi, podwójnymi rurami wydechowymi (o średnicy 82 mm każda). Odmiany S otrzymują jeszcze większe, 90-milimetrowe końcówki układu wydechowego z wewnętrznym rowkowaniem i napisem „AMG”.

Czytaj także:
3,2 sekundy do setki! Pierwsze BMW M8 w historii

Czytaj także