Japoński drwal z dopalaczem. Są ceny nowego Forestera

Japoński drwal z dopalaczem. Są ceny nowego Forestera

Subaru Forester V
Subaru Forester V / Źródło: Subaru
Na rynek wjeżdża piąta generacja Forestera. Japoński SUV wygląda jak wyglądał. Ale zbudowano go o nowa, musicie uwierzyć na słowo. W standardzie ma napęd na cztery koła oraz system Eyesight.

Rzadko kiedy kolejne generacje tak mało się od poprzednich odróżniają jak w przypadku Subaru. Nowy Forester jest niemal idealnie taki sam, jak poprzednik. Poważnych modyfikacji nie zdecydowano się wprowadzić, choć auto powstało na zupełnie nowej platformie.

Subaru Forester V

Samochód jest nieco większy. Wydłużył się, zwiększono rozstaw osi do 2670 mm (o 3 cm), prześwit SUV-a wynosi 22 cm, co pozwala Subaru na sprawne poruszanie się poza utartym szlakiem, charakterystyczne dla aut marki.

Subaru Forester V

Japoński SUV z Plejadami na masce został zbudowany na platformie SGP, która zgodnie z wyjaśnieniami producenta zwiększa sztywność nadwozia i podwozia. Auta na niej budowane mają niżej położony środek ciężkości, a zawieszenie pracuje znacznie lepiej.

Subaru Forester V

Dlaczego nowa platforma? Jak w przypadku większości innych aut, także u Subaru platforma SGP została zbudowana z myślą o przyszłych samochodach oferujących napęd benzynowy i hybrydowy oraz całkowicie elektryczny (pierwsze Subaru na prąd pojawi się w 2021 roku).

Na polski rynek nowy Forester wjeżdża w wersji silnikowej 2.0i-L (e-Boxer). Układ napędowy tworzy czterocylindrowa jednostka benzynowa boxer 150 KM oraz wspomagający ją silnik elektryczny o mocy 16,7 konia (na krótkim dystansie samochód może poruszać się w trybie bezemisyjnym).

Subaru Forester V

Subaru Forester V: wersje i ceny w Polsce

  • Subaru Forester 2.0i-L Trend: ceny od 32 900 euro
  • Subaru Forester 2.0i-L Exclusive: ceny od 35 900 euro
  • Subaru Forester 2.0i-L Exclusive Navi: ceny od 36 900 euro
  • Subaru Forester 2.0i-L Platinum: ceny od 39 900 euro

Dla każdej wymienionej wersji wyposażenia standardem są takie udogodnienia jak m.in. bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic, stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD, a także system X-Mode z dwoma trybami pracy do wyboru oraz pakiet EyeSight zawierający m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz system przedkolizyjnego hamowania awaryjnego.

Czytaj też:
Dwa ulepszone SUV-y z gwiazdą na masce

Źródło: IBRM Samar
 0

Czytaj także