Audi RS6 Avant. 600-konny potwór w nowej wersji

Audi RS6 Avant. 600-konny potwór w nowej wersji

Nowe Audi RS6 Avant
Nowe Audi RS6 Avant Źródło: Audi
Jest jak było, ale lepiej. Debiutuje kombi do ojca rodziny, który potrzebuje dużego auta, które będzie jednocześnie dzikie. Przed wami nowe Audi RS6 Avant o mocy od 600 KM.

Nowe Audi RS6 Avant
Nie wiemy jeszcze wszystkiego, bo oficjalny debiut nastąpi na salonie we Frankfurcie. Nowe Audi RS6 Avant jest agresywnie stylizowane, powstało na bazie A6 nowej generacji i po raz pierwszy otrzymało zelektryfikowany silnik.

Nowe Audi RS6 Avant
Poprzedni model RS6 Avant miał 560 KM. Jednak wersja Performance dodawała kolejnych 45 koni. Wóz można było więc zamawiać z silnikiem o mocu 605 KM. Nowy model ma 600 KM. Z czasem, wzorem BMW M5 (ma 600 KM, ale z pakietem Competition 625 KM), w wersji Performance moc zostanie zapewne podniesiona.

Nowe Audi RS6 Avant
Silnik w nowym RS6 Avant to jednostka 4.0 TFSI V8. 600 KM to nie wszystko, bo jednostka posiada układ mild-hybrid. Miękka hybryda pozwala na „żeglowanie”, czyli jazdę z wyłączonym silnikiem i wspomaga rozruch oraz dodaje momentu obrotowego.

Nowe Audi RS6 Avant
Jeśli o momencie mowa, to nowe Audi RS6 Avant ma moment obrotowy 800 Nm, o 100 Nm większy niż u poprzednika. Całość dostępna jest w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min.

Nowe Audi RS6 Avant
Osiągi są na razie niepotwierdzone, ale wiadomo, że sprint do 100 km/h zajmuje tylko 3,6 sekundy. Do 200 km/h auto rozpędza się w 12 sekund. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Samochód może być wyposażony w opcjonalny pakiet dynamiczny, który zwiększa Vmax do 280 km/h lub w pakietem dynamiczny plus, wówczas Vmax to 305 km/h.

Nowe Audi RS6 Avant
Auto przyspiesza ostro, ale i ostro hamuje. Koła mają 22 cale, a tarcze hamulcowe mają 44 cm śrenicy i 10 tłoczkowe zaciski. Opcjonalnie dostępna jest tylna skrętna oś i dwa typy zawieszenia. Napęd za pośrednictwem quattro trafia na cztery koła, 60 proc. na tył i 40 proc. na przód, ale aż do 85 proc. momentu może trafiać na tył. Napęd przenosi konwencjonalna 8-biegowa automatyczna.
Czytaj też:
7 faktów o nowym Audi SQ7

Źródło: Audi