Porsche Macan Turbo
Lifting Macana objął także wersję topową, czyli Turbo. Kompleksowo zmodernizowany SUV dostał nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 440 KM – o 10 mocniejszy niż w poprzedniku, przy czym pojemność jednostki zmalała o 20 proc.
Osiągi auta są charakterystyczne raczej dla sportowego 911 niż kompaktowego SUV-a. Z opcjonalnym pakietem Sport Chrono, który zamawiają właściwie wszyscy klienci, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 s, czyli w czasie o 0,3 s krótszym niż wcześniej. Maksymalna prędkość wynosi 270 km/h (lepiej o 4 km/h).
Przyspieszyć to jedno, a zatrzymać? W Macanie lepsze są teraz hamulce: wóz został fabrycznie wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB).
Porsche Macan Turbo
2,9-litrowy silnik nowego Macana Turbo nie jest nowością, został zastosowany w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą, a krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy. Silnik generuje moc o 40 KM wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM).
Zmieniła się nie tylko technika, ale także design. Macan Turbo ma przeprojektowany przedni zderzak z trzema dużymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi światłami, a także standardowe reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z tyłu wyróżniającym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.
Porsche Macan Turbo
System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9 cala standardowo oferuje współpracuje z nagłośnieniem Bose z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów. Lista opcji jest tradycyjnie bardzo długa. Dostępne są: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie, czy nowy asystent jazdy w korku (w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem).
Auto można już zamawiać w salonach.Czytaj też:
Porsche Taycan pobił rekord Nürburgringu. Mamy nagranie
Do setki w 4,3 sekundy. Nowy Macan Turbo
Dodano:
Jest mocniejszy, szybszy i zwinniejszy. Chociaż 440-konny silnik ma o 20 mniej pojemny od poprzednika, to moc wzrosła.
Źródło: Porsche