3008 GT Hybrid4 emituje 29 gramów CO2/km i ma zasięg 59 km wyłącznie w trybie elektrycznym. Ale to nie wszystko. Peugeot stawia w nim na sportowe doznania z jazdy i bogate wyposażenie, wyłącznie topowe. SUV ma napęd AWD i moc 300 KM.
3008 sprzedaje się jak świeże bułeczki, od dnia premiery modelu w 2016 roku nabywców znalazło 700 tys. egzemplarzy. W kilku krajach SUV jest liderem w swoim segmencie. Napęd do wersji hybrydowej auto dostało identyczny z tym, jaki zastosowano w Oplu Grandlandzie X. A to dlatego, że Opel należy od niedawna do koncernu PSA (Peugeot/Citroen/Opel/Vauxall/DS).
Ten układ to połączenie czterocylindrowego silnika 1,6 litra PureTech o mocy 200 KM z dwoma silnikami elektrycznymi: silnikiem o mocy 110 KM, który jest umieszczony z przodu i współpracuje ze skrzynią biegów e-EAT8 oraz silnikiem o mocy 112 KM, który napędza tylną oś.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Pojemność akumulatora wynosi 13,2 kWh i daje zasięg 59 km (cykl WLTP). Ładowanie akumulatora jest bardzo szybkie. Pełne naładowanie w trybie przyspieszonym z terminala typu Wallbox3 trwa 1 godzinę i 45 minut.
Tryb 4WD pozwala zachować przyczepność zwłaszcza na mokrych, błotnistych, zaśnieżonych i krętych drogach, ponieważ moc – dzięki silnikom elektrycznym, oddzielnym na każdą oś – jest odpowiednio dystrybuowana na wszystkie cztery koła.
3008 GT Hybrid4 powstał na platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) z nowym wielowahaczowym tylnym zawieszeniem (jest bardziej komfortowe). Przy czym nowy typ zawieszenia nie zmniejszył przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika auta.
Co ciekawe, 300-konny zespół napędowy Hybrid4 jest dostępny wyłącznie w najbogatszej wersji GT, z alcantarową tapicerką, ozdobnymi wstawkami z (prawdziwego) postarzanego dębu i zestawem systemów wspomagania prowadzenia przejętych z nowego 508 (m.in. aktywny tempomat i wspomaganie utrzymania samochodu w osi pasa ruchu).
Hybrydowych 3008 będzie wkrótce więcej. Po kilku miesiącach od premiery GT Hybrid4 na rynek trafi wersja Hybrid, z napędem na jedną oś, o mocy 225 KM (silnik PureTech o mocy 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM i automat e-EAT8).
Czytaj też:
300 KM i do 50 km na prądzie. Nowy Opel Grandland X Hybrid4