7 faktów o Audi RS7 Sportback

7 faktów o Audi RS7 Sportback

Dodano: 
Audi RS7 Sportback
Audi RS7 Sportback / Źródło: Audi
No i teraz fani najmocniejszych Audi mają zagwozdkę. Bo co powinni wybrać? Klasycznego już RS6 Avanta (kombi), czy eleganckiego RS7 Sportbacka. To auta o tym samym rodowodzie, piekielnym, dodajmy...

Audi RS7 Sportback
Nowe RS 7 Sportback standardowo wyposażane jest w 21-calowe felgi z aluminium w stylistyce 10-ramiennej turbiny i w opony w rozmiarze 275/35. Dodatkowo Audi Sport oferuje opcjonalne 22-calowe felgi RS w stylistyce turbiny 5-V z oponami 285/30. Zaciski układu hamulcowego RS z wentylowanymi od wewnątrz i perforowanymi tarczami (420 mm z przodu i 370 mm z tyłu) w wersji standardowej polakierowane są na czarno, a na życzenie mogą być czerwone. Na opcjonalnych hamulcach ceramicznych RS zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku tarcze mają średnicę 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu.

Audi RS7 Sportback
Kierowca, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select może określić charakter swojej jazdy. W systemie dostępnych jest sześć trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency i personalizowane, oferowane tylko dla modeli typu RS tryby RS1 i RS2, które można włączyć bezpośrednio przyciskiem RS Mode na kierownicy. System zarządza silnikiem i skrzynią biegów, wspomaga układ kierowniczy, zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy Quattro, klapy w układzie wydechowym oraz sposób działania automatycznej klimatyzacji. W trybie RS2 można jednym naciśnięciem przycisku przełączyć elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) na tryb sportowy.

Audi RS7 Sportback
Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przepływa przez standardową ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów Tiptronic z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do stałego napędu na cztery koła Quattro. Siły napędowe są tu rozprowadzane za pośrednictwem czysto mechanicznego międzyosiowego mechanizmu różnicowego na osie przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeżeli dojdzie do poślizgu koła, większy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent mocy silnika może zostać przekierowanych na oś przednią i do 85 procent na oś tylną.

Audi RS7 Sportback
Dzięki układowi hybrydowemu mild hybrid (MHEV) z głównym układem elektrycznym o napięciu 48 V, jednostka 4.0 TFSI łączy maksymalne osiągi z wydajnością. Przy delikatnym przyspieszaniu, alternator-rozrusznik może odzyskać do 12 kW mocy i przekazać ją w postaci energii elektrycznej do akumulatora litowo-jonowego. Jeżeli kierowca zwolni pedał gazu przy prędkości między 55 a 160 km/h, układ sterujący napędem wybierze jedną z dwóch opcji. W zależności od sytuacji i ustawień RS 7 Sportback odzyska energię lub będzie żeglował z wyłączonym silnikiem.

Audi RS7 Sportback
Jednostka napędowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 600 KM mocy i od 2100 do 4500 obr./min. rozwija moment obrotowy 800 Nm. RS7 Sportback od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus.

Audi RS7 Sportback
W środku stylistyka łączy naprężone, muskularne powierzchnie z jasno zdefiniowanymi konturami. Jest mnóstwo miejsca dla kierowcy i pasażera. Górny wyświetlacz MMI Touch Response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposób, że praktycznie nie można dostrzec, w którym miejscu kończy się wyświetlacz, a zaczyna się jego otoczenie. Specjalne ekrany RS na Audi Virtual Cockpit dostarczają użytkownikowi informacji o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym, wydajności, temperaturze oleju, ciśnieniu doładowania, międzyczasach, przyspieszeniu i przeciążeniach. W wersji standardowej dostępne są fotele sportowe obite czarną skórą z przeszyciami w kształcie rombów i z wytłoczonym na oparciu fotela logo RS. Jeszcze bardziej sportowa opcja to fotele RS Sport pokryte perforowaną skórą Valcona z przeszyciami we wzorze plastra miodu i z wytłoczonym logo RS.

Audi RS7 Sportback
Audi RS 7 Sportback drugiej generacji to pięciomiejscowy samochód o szerszym nadwoziu oraz o lepszych osiągach uzyskanych dzięki zastosowaniu w nim układu mild hybrid. Jest zawieszone nisko, a sportowy charakter podkreślają poszerzone nadkola. Szerokość pojazdu przy przednich błotnikach wynosi 1950 mm, a dalej rozciąga się o dodatkowe 40 mm. Nowe RS 7 Sportback ma podobne do coupé linie tylko w czterech obszarach: na masce, dachu, przednich drzwiach i na tylnej klapie.
Czytaj także:
Terenówka z „Mad Maxa”. Audi AI:Trail Quattro

Źródło: Audi

Czytaj także