Wybrano Samochód Roku 2020!

Wybrano Samochód Roku 2020!

Dodano: 
Francuska firma z lwem na masce ma bardzo dobrą passę. Samochodem Roku 2020 (Car of the Year 2020) został nowy Peugeot 208.

Ostatnie samochody Peugeota są tak dobrze zaprojektowane, że ludzie kupują je oczami. Ale nie tylko design przekonuje do francuskich aut. I nie tylko design zadecydował o tym, że jurorzy COTY zagłosowali na model 208, który zdobył 281 głosów i zostawił w pobitym polu m.in. Porsche Taycana, BMW Serii 1, Forda Pumę, Renault Clio, Teslę Model 3 i Toyotę Corollę (taka była finałowa siódemka).

W jury konkursu zasiada dwóch znakomitych dziennikarzy z Polski: Maciej Ziemek i Roman Popkiewicz. A kolejność w finale plebiscytu była następująca:

  1. Peugeot 208 (281 punktów)
  2. Tesla Model 3 (242)
  3. Porsche Taycan (222)
  4. Renault Clio (211)
  5. Ford Puma (209)
  6. Toyota Corolla (152)
  7. BMW Serii 1 (133)

Galeria:
Peugeot 208

„Dwieścieósemka” powstała na zupełnie nowej modułowej platformie CMP. Platforma przeznaczona do pojazdów z segmentów B i B+ jest lekka, aerodynamiczna i przystosowana do elektryfikacji. Dzięki niej nowy 208 jest dłuższy od poprzednika o 8 cm, niższy o 3 i ma rozstaw osi zwiększony o prawie 2 cm.

Ma bardziej agresywny wygląd. Za jego design odpowiadają charakterystyczne światła przednie z sygnaturą świetlną (jak w 508), czyli LED-owymi kłami po bokach samochodu. Z kolei z tyłu zastosowano charakterystyczne światła w kształcie trzech pazurów lwa, które posiadają funkcję stałego świecenia, niezależnie od położenia pokrętła regulacji świateł. Z przodu dominuje wielkie logo lwa pośrodku grilla.

Wnętrze auta jest ultranowoczesne, z najnowszą generacją i-Cockpit 3D, czyli nową koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica (z 3008 i 508), multimedialny ekran dotykowy (5”, 7” lub 10” w zależności od wersji) oraz umieszczony na linii wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów 3D wyświetlających informacje na podobieństwo hologramu z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.

Co pod maską?

Silniki benzynowe PureTech z filtrem cząstek stałych o pojemności 1,2 l i mocach 75, 100 oraz 130 KM, diesel BlueHDi o mocy 100 KM spełniający wymagania normy Euro 6 i silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), z akumulatorem o mocy 50 kWh i zasięgiem 340 km. Do tego nowa automatyczna skrzynia biegów EAT8 o ośmiu przełożeniach, oczywiście w bogatszych wersjach.

Ceny w Polsce

Nowy 208 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od 2 lipca w pełnej gamie, składającej się z 5 wersji wyposażenia (Like, Active, Allure, GT Line i GT – zarezerwowanej dla wersji elektrycznej) oraz pięciu układów napędowych. Podstawowa wersja otwierająca gamę z silnikiem benzynowym o mocy 75 KM połączonym z manualną 5-stopniową skrzynią biegów w wersji Likekosztuje 53 900 zł.

Czytaj także:
Te auta powalczą o tytuł Światowego Samochodu Roku 2020

Opracował:
Źródło: COTY

Czytaj także