Ten samochód przyspiesza bicie serca. Nowy Hyundai Veloster N

Ten samochód przyspiesza bicie serca. Nowy Hyundai Veloster N

Dodano: 
Hyundai pokazał Velostera „enkę” z zupełnie nową 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów z mokrymi sprzęgłami (N DCT). Do setki hot-hatch przyspiesza w nieco ponad 5 sekund.

Hyundai Veloster N
Klienci mogą wyposażyć nowego Velostera N w fotele kubełkowe N Light Sports. Jednoczęściowe kubełkowe fotele są wykończone miękką tapicerką z alcantary, aby mocno trzymać kierowcę w pozycji, gdy samochód jedzie na zakrętach z dużą prędkością. Fotele do jazdy na torze są cieńsze i ważą około 2 kg mniej niż standardowe siedzenia. Nowy Hyundai Veloster N trafi do sprzedaży w Korei Południowej w tym miesiącu, a następnie na kolejne rynki.

Hyundai Veloster N
Z kolei N Track Sense Shift (NTS) rozpoznaje, kiedy warunki na drodze są optymalne do dynamicznej jazdy i aktywuje się automatycznie, wybierając odpowiednie biegi oraz czas zmiany, tak jak profesjonalny kierowca samochodu wyścigowego. Wszystkie powyższe funkcje można skonfigurować za pomocą 8-calowego wyświetlacza nowego systemu inforozrywki.

Hyundai Veloster N
N DCT oferuje funkcje podobne do gier wideo. N Grin Shift (NGS) zwiększa moment obrotowy o 7 procent z 353 do 378 Nm, umożliwiając chwilowe „przeładowanie” turbosprężarki i maksymalizuje reakcję przekładni przez 20 sekund. Natomiast funkcja N Power Shift (NPS) włącza się, gdy samochód podczas przyspieszania ma przepustnicę otwartą w ponad 90 procentach. Dzięki temu złagodzony zostaje spadek momentu obrotowego spowodowany zmianą biegu. Daje to poczucie dynamicznego przyspieszania podczas zmiany biegów.

Hyundai Veloster N
Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni. Dzięki skrzyni nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż jego odpowiednik ze skrzynią manualną. Urządzenie, w przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.
Czytaj także:
To auto na czasy po pandemii. Jest cennik nowego Civica Type R
Czytaj także:
Ekolodzy „uziemili” jeden z najgorętszych samochodów na rynku: Forda Focusa RS
Czytaj także:
Najgorętszy oczekiwany hot-hatch 2020 roku? Oto Toyota GR Yaris

Opracował:
Źródło: Hyundai

Czytaj także