Nowe czasy. Nawet Rolls-Royce zmienia logo i barwy

Nowe czasy. Nawet Rolls-Royce zmienia logo i barwy

Elementy nowej wizualizacji Rolls-Royce'a
Elementy nowej wizualizacji Rolls-Royce'a Źródło:RRMC
Ostatnio swoje logo – na prostsze – zmienili m.in. Nissan, BMW i Volkswagen. Teraz robi to król motoryzacji, szacowny Rolls-Royce. To naprawdę znak nowych czasów w branży.

„Weź to, co najlepsze, i uczyń je lepszym”. Odkąd te słowa wypowiedział współzałożyciel marki, Sir Henry Royce, Rolls-Royce przeszedł ewolucyjną przemianę, od twórcy „najlepszego samochodu na świecie” do wiodącej na świecie luksusowej marki.

Teraz firma ogłasza nową tożsamość marki, unowocześniając ją. Po co zmiany? Ponieważ klienci Rolls-Royce’a stają się młodsi. Według firmy nowy język wizualny będzie współgrał z młodszą klientelą RR. Na twórcę nowej tożsamości została wyznaczona wiodąca światowe agencja projektowa Pentagram.

Elementy nowej wizualizacji Rolls-Royce'a

W ostatnich latach Rolls-Royce doświadczył zmian w szybszym tempie niż kiedykolwiek wcześniej w swojej przeszłości. Portfolio Rolls-Royce’a rozszerzyło się do pięciu modeli, każdy z własnym, odrębnym charakterem, a prawie każdy samochód wyprodukowany w Goodwood, West Sussex, jest wykonany na zamówienie. Jest dostosowany do wymogów stylu życia różnorodnych i wymagających klientów. Wprowadzenie Black Badge, sspełniło np. potrzeby podgrupy tych klientów, którzy apelowali o bardziej agresywnego, alternatywnego Rolls-Royce’a. Wiek i grupa demograficzna klientów marki znacznie się zmniejszyła, średnio do zaledwie 43 lata.

Z okazji pokazania nowego logo, grafik, wzorów, Torsten Müller-Ötvös, dyrektor generalny Rolls-Royce’a, powiedział: „Wraz ze wzrostem obecności marki w świecie wirtualnym nigdy nie było ważniejszego czasu, aby język wizualny firmy odzwierciedlał naszą pozycję wiodącej luksusowej marki na świecie. Wyruszyliśmy w fascynującą podróż unowocześniania tożsamości naszej marki, aby odzwierciedlić zmiany widoczne w naszym portfolio, demografię naszych klientów, ich styl życia i otaczający ich świat luksusu”.

Elementy nowej wizualizacji Rolls-Royce'a

Spirit of Ecstasy to natychmiast rozpoznawalna ikona brytyjskiego luksusu. Od 1911 roku uświetnia maskę samochodów Rolls-Royce, pozostaje jednym z najbardziej znanych symboli świata, uosabiającym piękno, luksus, styl i doskonałość.

Spirit of Ecstasy zyska teraz większe znaczenie w tożsamości marki Rolls-Royce. Podczas gdy figurka, która prowadzi każdy samochód, pozostanie niezmieniona, zyskała ona nową formę graficzną. Oryginalna figurka została narysowana i wyrzeźbiona przez brytyjskiego artystę Charlesa Sykesa. Teraz Chris Mitchell, czołowy ilustrator, został poproszony przez Pentagram narysowanie nowej statuetki. Chris zwrócił szczególną uwagę na jej proporcje, które obejmują siłę i moc. Nie można jej więc uznać za delikatną lub łagodną. Spirit of Ecstasy przedstawiona została w formie dwuwymiarowej.

Nowa oficjalna kolorystyka marki to odcienie fioletu. Uzupełnieniem tego koloru jest metaliczne różowe złoto. Zdecydowano się też na użycie szerszej palety wyrazistych kolorów obok tych podstawowych tonów.

Podwójne „R” to część historii motoryzacji i luksusu. Odznaka przedstawiająca Rollsa i Royce’a, ojców założycieli marki, jest znana na całym świecie. Ten słynny znaczący pozostaje niezmieniony. Monogram zachowuje swoją oryginalną formę i trafia na samochody, podczas gdy napis „Rolls-Royce Motor Cars” zostaje uznany za korporacyjny.

Czytaj też:
W tym aucie moc łagodzi niedostatki urody. Nowy Bentley Bentayga Speed

Źródło: RRMC