Nowe BMW M3/M4. Kluczowe fakty o tych rakietach na kółkach

Nowe BMW M3/M4. Kluczowe fakty o tych rakietach na kółkach

Dodano: 
BMW M3 i BMW M4
BMW M3 i BMW M4 / Źródło: BMW
Pierwsze M3 pojawiło się 35 lat temu. Czas na kolejną generację. BMW pokazało od razu 4 auta, tym razem stawiając na indywidualizację. Wozy mogą być spokojne lub radykalne, do wyboru.

BMW pokazało cztery auta:

  • BMW M3 Limuzyna: 480 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 s.
  • BMW M3 Competition Limuzyna: 510 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s.
  • BMW M4 Coupé: 480 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,2 s.
  • BMW M4 Competition Coupé: 510 KM, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s.

A oto najważniejsze fakty:

Samochody mają technologie zaczerpnięte ze sportów motorowych.

Wprowadzenie na rynek planowane jest od marca 2021 r.

Będzie skrzynia manualna. Auta będzie można zamówić z niespotykaną u konkurencji 6-biegową skrzynią manualną. A BMW M3 Competition Limuzyna i BMW M4 Competition Coupé z 8-stopniową skrzynią M Steptronic.

Modele Competition będą od lata 2021 po raz pierwszy oferowane z napędem na wszystkie koła M xDrive.

Najmocniejszy w autach jest sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo o mocy do 510 KM i momencie obrotowym do 650 Nm. Ma dwie turbosprężarki, zoptymalizowany wtrysk bezpośredni, chłodzenie i smarowanie dostosowane do użytkowania na torze wyścigowym, specyficzny dla tego modelu układ wydechowy z elektrycznie sterowanymi klapami zapewniającymi emocjonujące brzmienie napędu.

Skrzynie biegów: 6-biegowa skrzynia manualna z asystentem zmiany biegów do szczególnie dynamicznych sytuacji. Najnowszej generacji 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic i trzema trybami zmiany biegów. M xDrive powiązany elektronicznie z aktywnym mechanizmem różnicowym M, większym przeniesieniem napędu na tylne koła, trzy tryby do wyboru: 4WD, 4WD Sport i 2WD jako napęd na tylne koła z wyłączoną kontrolą stabilności.

Na wyposażeniu standardowym adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i adaptacyjnym układem kierowniczym M Servotronic w wyposażeniu standardowym.

Auta obute w kute obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarach 18 cali z przodu i 19 cali z tyłu lub 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu (modele Competition z M xDrive). Opcjonalnie opony Performance.

Dwa warianty nadwozia, każdy o oryginalnym wyglądzie zewnętrznym i emocjonującej estetyce. BMW M3 Limuzyna i BMW M4 Coupé o cechach karoserii zorientowanych na osiągi: duże, pionowo ustawione nerki BMW w stylistyce charakterystycznej dla modeli M, wydatne nadkola z charakterystycznymi skrzelami M, szerokie progi połączone z przednim i tylnym zderzakiem, karbonowy dach z aerodynamicznymi płetwami, spojler tylny i typowe dla M dwie pary końcówek rur wydechowych. Nowe, ekskluzywne lakiery zewnętrzne. Pakiet karbonowych elementów zewnętrznych M i akcesoria BMW M Performance Parts dostępne opcjonalnie.

Dla sportowców w autach premiera M Drive Professional, w tym M Drift Analyser, M Laptimer i M Traction Control. Systemy zapewniają intensywne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.

Ceny nowego BMW M3 rozpoczynają się od 414 900 PLN, a BMW M4 od 419 900 PLN.

Czytaj też:
Nowy Rolls-Royce Ghost. Okazało się, że perfekcja może być bardziej perfekcyjna

Galeria:
BMW M3/M4
Źródło: BMW

Czytaj także