Mierząca 3734 milimetry długości Dacia Spring będzie pozycjonowana jako przystępny cenowo, miejski samochód z napędem całkowicie elektrycznym. Lekka i kompaktowa konstrukcja składa się z silnika elektrycznego o mocy 44 koni mechanicznych oraz maksymalnie 125 Nm momentu obrotowego, jak również z akumulatora trakcyjnego o pojemności 26,8 kWh. Jak wynika z danych fabrycznych, naładowana do pełna bateria ma wystarczającą ilość energii do przejechania autem dystansu około 225 kilometrów (pomiar zgodny z normą WLTP).
„Tankowanie” elektronów odbywać się może przy wykorzystaniu domowej instalacji elektrycznej 220 V, urządzenia typu Wallbox albo też stacji DC. W tym ostatnim przypadku akumulator można naładować do 80 proc. w mniej niż godzinę.
Dacia Spring Electric. Nowoczesna stylistyka
Dacię Spring Electric objęto gwarancją na trzy lata (przebieg do 100 tys. kilometrów), natomiast akumulator trakcyjny – na osiem lat (do 120 tys. kilometrów).
Od strony stylistycznej projektanci poświęcili szczególnie dużo uwagi oświetleniu, jak zauważa IBRM Samar. Z przodu samochodu wyglądającego niczym SUV zastosowano ledowe reflektory do jazdy dziennej, które płynnie łączą się z atrapą chłodnicy ozdobioną efektownymi wstawkami. Z tyłu cztery światła – również z diodami LED – tworzą natomiast motyw podwójnej litery „Y”.
Czytaj też:
Co czwarty polski kierowca kupuje opony przez internet. Można wysłać je kurierem?
Dacia Spring Electric