To przełomowe BMW. Ultranowoczesne iX, z zasięgiem 600 km i ładowaniem w 10 minut

To przełomowe BMW. Ultranowoczesne iX, z zasięgiem 600 km i ładowaniem w 10 minut

Dodano: 
BMW iX
BMW iX / Źródło: BMW
BMW zaprezentowało crossover elektryczny BMW iX. Już tylko po samej analizie informacji na temat tego auta widać, że czeka nas wielki przełom ze strony Bawarczyków.

Rok przed wprowadzeniem na rynek (pod koniec 2021 roku), BMW Group przedstawiło pierwszą zapowiedź przyszłego BMW iX będącego obecnie w fazie przygotowań do produkcji seryjnej. BMW iX jest pierwszym modelem opartym na nowym, skalowalnym modułowo systemie BMW Group i stanowi nową interpretację stylistyki marki.

Model zaprojektowany został od samego początku z myślą o czysto elektrycznej mobilności BMW jest nową definicją popularnej koncepcji Sports Activity Vehicle (SAV). Dzięki zupełnie nowej, precyzyjnej i minimalistycznej konstrukcji BMW iX jest pierwszym modelem zorientowanej na przyszłość generacji samochodów, która na nowo definiuje wrażenia z jazdy, poczucie przestrzeni i relacje między pojazdem a jego pasażerami.

Stylistyka od wewnątrz na zewnątrz

W tym aucie stylistyka została opracowana od wewnątrz na zewnątrz. BMW iX jest zaprojektowane jako indywidualne miejsce do życia i dobrego samopoczucia. Dzięki wyraźnej i minimalistycznej stylistyce zewnętrznej wyraża początek nowej formy mobilności, która dostosowuje się do potrzeb pasażerów. Jego wnętrze oferuje przełomowe możliwości wykorzystania czasu jazdy w relaksie, przytulnej atmosferze i nowej formie luksusu.

Począwszy od drugiej połowy 2021 roku BMW iX będzie produkowane w zakładach BMW w Dingolfing jako flagowy model technologiczny BMW Group. W tym samochodzie koncentrować się będą najnowsze osiągnięcia firmy w strategicznych obszarach innowacji, takich jak stylistyka, automatyzacja jazdy, łączność, elektryfikacja i usługi.

BMW eDrive piątej generacji

Piąta generacja technologii BMW eDrive obejmuje dwa silniki elektryczne, elektronikę mocy, układ ładowania i akumulator wysokonapięciowy. Napęd opracowany przez BMW Group generować będzie maksymalną moc wynoszącą według najnowszych obliczeń ponad 370 kW (500 KM), co da BMW iX przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 5,0 s.

Wyraźnym celem jest niskie na tle konkurencji zużycie energii – poniżej 21 kWh na 100 km w cyklu testowym WLTP. Przy pojemności energetycznej brutto powyżej 100 kWh akumulator wysokonapięciowy najnowszej generacji powinien zapewniać zasięg ponad 600 km w cyklu WLTP.

Szybkie ładowanie prądem stałym

Nowa technologia ładowania BMW iX umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 200 kW. W ten sposób akumulator można naładować od 10 do 80 procent całkowitej pojemności w niecałe 40 minut. Ponadto w ciągu dziesięciu minut można dostarczyć ilość energii wystarczającą do tego, aby zwiększyć zasięg o ponad 120 km. Czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokonapięciowego od 0 do 100 proc. ze stacji Wallbox o mocy 11 kW wynosi mniej niż jedenaście godzin.

Stylistyka wnętrza: skupienie na człowieku

Przestronność, wysokiej jakości materiały, nowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wyjątkowo duży szklany dach panoramiczny tworzą luksusową salonową atmosferę na wszystkich pięciu miejscach w kabinie BMW iX. Zupełnie nowa architektura wnętrza BMW iX umożliwia klarowną i nieskomplikowaną funkcjonalność całkowicie dostosowaną do potrzeb i emocji kierowcy i jego współpasażerów.

Brak środkowego tunelu wynikający z koncepcji napędu podkreśla przestronność wnętrza i tworzy dodatkowe miejsce na nogi z przodu i z tyłu, a także na schowki i konsolę środkową zaprojektowaną jak szlachetny mebel. Minimalistyczna stylistyka i wyraźnie uporządkowane powierzchnie podkreślają przestronność wnętrza.

Wszystkie elementy wskazań i obsługi są zredukowane do tego, co niezbędne. Technologie w BMW iX są wykorzystywana inteligentnie i pojawiają się dopiero wtedy, gdy są potrzebne. Dzięki temu nie są postrzegane jako skomplikowane, ale jako intuicyjne w użyciu. Stylistyka wnętrza daje poczucie bezpieczeństwa i ufności oraz tworzy nowy rodzaj więzi pomiędzy pasażerami a samochodem. Zasada „Shy Tech” wewnątrz to m.in. niewidoczne głośniki, filigranowe nawiewy powietrza, ogrzewane powierzchnie czy jednorodny projektor wyświetlacza BMW Head-Up wbudowany w desce rozdzielczej w niemal niewidoczny sposób. Sześciokątna kierownica, kołyskowy przełącznik biegów oraz zakrzywiony wyświetlacz BMW jako element systemu operacyjnego BMW sygnalizują przyszłościową radość z jazdy.

Czytaj też:
32-latek: „Nie lubię cwaniaków w BMW”. Dlatego chciał ukraść auto

Galeria:
Nowe BMW iX
Źródło: BMW

Czytaj także