Polski bestseller w wersji ładowanej z gniazdka. Nowy Eclipse Cross PHEV

Polski bestseller w wersji ładowanej z gniazdka. Nowy Eclipse Cross PHEV

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Źródło:MMC
Nowy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, jedyny SUV coupe plug-in w tej klasie, który ma dziś swój światowy debiut, wyróżnia się awangardową stylistyką, nawiązującą do japońskiego DNA firmy.

Zupełnie nowy tył, przód pojazdu i dynamiczny profil boczny podkreślono detalami, takimi jak ultranowoczesny wzór lamp LED. Eclipse Cross PHEV jest samochodem dla osób dbających o środowisko i indywidualistów, którzy chcą wyróżnić się w tłumie. Nowe wnętrze z większym bagażnikiem oferuje bogate wyposażenie. Są to m.in. head-up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele, SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom.

Nowy Eclipse Cross. Napęd Mitsubishi w hybrydzie plug-in

Najważniejszym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest unikatowy napęd – elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania (w 25 minut) prądem stałym do 80proc. pojemności baterii z publicznych ładowarek. Do napędu auta służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego.

Tak samo, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń. Technologia hybrydowa PHEV Mitsubishi jest najchętniej wybieraną w Polsce w 2020 roku, gdyż Outlander PHEV to najlepiej sprzedający się model typu plug-in.

Technologia zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa ładowania baterii poprzez zastosowanie dodatkowego systemu chłodzenia. Bateria pozwala na pokonanie do 45 km w trybie elektrycznym EV, który jest zeroemisyjny. Pełen zasięg auta to około 600 km a koszt przejechania standardowych 100 km może zaś być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Wbudowane gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, przekształcając auto w magazyn energii.

Mitsubishi Eclipse Cross. Na cztery koła na prądzie

Napęd na 4 koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV i – w odróżnieniu od konkurencji – napęd 4x4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki zapewniają szybki start i bezpieczeństwo. Auto oferuje 3 tryby jazdy wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, które zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 roku, jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 tys. km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160 tys. km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.

Czytaj też:
Motoryzacyjny gigant i kultowa marka zniknie z Europy?

Galeria:
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Źródło: MMC