W telegraficznym skrócie, Arteon i Arteon Shooting Brake w wersji R oraz z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in, to:
-
turbodoładowany silnik 2.0 TSI
-
moc 320 KM
-
Arteon R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy
-
seryjny napęd na cztery koła 4MOTION
-
system sterowania dopływem momentu obrotowego osobno do każdego z kół tylnej osi
-
eHybrid: litowo-jonowy akumulator Arteona eHybrid pozwala pokonać 59 km w trybie elektrycznym (Arteon Shooting Brake: 57 km)
-
modele z hybrydowym napędem plug-in mają moc 160 kW (218 KM) i są w stanie pokonać jednorazowo odległość ponad 900 km
Arteona i Arteona Shooting Brake od 7 stycznia 2021 można już zamawiać. W wersjach z hybrydowym napędem można zamawiać również Golfa, Tiguana, Passata, Passata Varianta i Touarega.
Topowy Arteon R, zaprojektowany przez dział Volkswagena R, jest napędzany przez silnik EA888 evo4 – najnowszą ewolucję zaawansowanej technologicznie jednostki napędowej z turbodoładowaniem.
Silnik: duma VW
2.0-litrowy silnik TSI przy 2100 obr./min. osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Na stałym poziomie utrzymuje się on do 5350 obr./min., dzięki czemu zakres użytecznych obrotów silnika jest bardzo szeroki. Maksymalną moc silnik ten generuje w zakresie od 5350 do 6500 obr./min. Moment obrotowy jest przekazywany na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach.
Arteon R, niezależnie od wersji nadwozia, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. W połączeniu z opcjonalnym pakietem R Performance prędkość maksymalna Arteona i Arteona Shooting Brake wynosi 270 km/h.
4Motion z R-Performance Torque Vectoring
Arteon R jest wyposażony w innowacyjny napęd na cztery koła z systemem, który rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale także między dwoma tylnymi kołami (4Motion z R-Performance Torque Vectoring), co zdecydowanie zwiększa zwinność limuzyny.
Bezpośredni dostęp do najbardziej sportowego ustawienia wszystkich parametrów układu napędowego zapewnia niebieski przycisk R na wielofunkcyjnej sportowej kierownicy. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, układ kierowniczy i systemy asystujące są natychmiast przełączane w tryb wyścigowy Race, co zmienia charakter Arteona z samochodu klasy Gran Turismo na samochód sportowy.
Ekskluzywne wyposażenie wersji R
Z zewnątrz Arteona R i Arteona R Shooting Brake wyróżniają nowo zaprojektowane zderzaki w stylistyce R (z dużymi wlotami powietrza z przodu i dyfuzorem z tyłu), matowe obudowy lusterek w kolorze chromu, logo R wyświetlane na ulicy po otwarciu drzwi, układ hamulcowy R Performance z niebieskimi zaciskami (z logo R na zaciskach z przodu) i 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (model Sebring). Opcjonalnie są dostępne 19-calowe koła (wzór Adelaide) i 20-calowe obręcze kół (model Estoril). Nowy jest również układ wydechowy Volkswagena R z dwiema trapezowymi metalowymi końcówkami rur wydechowych po każdej stronie dyfuzora.
Cennik hybryd Arteona i Arteona Shooting Brake oraz wersji R
Ceny Arteona eHybrid zaczynają się od 199 190 zł. Arteon Shooting Brake w hybrydowej wersji typu plug-in jest droższy o 5 tys. zł. Za Arteona R trzeba zapłacić od 249 090 zł. Dopłata do Arteona Shooting Brake w wersji R wynosi 6 tys. zł.
Czytaj też:
Te auta wygrały sympatię Polaków. Top 50 najpopularniejszych modeli
Volkswagen Arteon R i Arteon R Shooting Brake