Porsche i hip-hop? Motoryzacyjna firma publikuje przewodnik turystyczno-kulturalny po europejskiej scenie

Porsche i hip-hop? Motoryzacyjna firma publikuje przewodnik turystyczno-kulturalny po europejskiej scenie

Książka Porsche o kulturze hip-hopu
Książka Porsche o kulturze hip-hopu Źródło:Porsche
Zaskakującą współpracę podjęło Porsche. Wspólnie z dziennikarzem muzycznym Niko Hülsem, firma zaprezentowała nową książkę: „Hip-Hop Culture – A Road Trip through Europe” (z ang. kultura hip-hopu – podróż drogami Europy).

212-stronicowy przewodnik turystyczno-kulturalny stanowi kontynuację serii „Back to Tape” i ukazał się jako wydanie magazynu „Christophorus”, przygotowane przez wydawnictwo Delius Klasing Verlag. To nowe spojrzenie na rozwój hip-hopowej kultury młodzieżowej w europejskich miastach. Na łamach książki wystąpiło 17 artystów z Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Danii – a każdy z nich w ciągu ostatnich 25 lat wniósł znaczący wkład w rozwój sceny hip-hopu. Książka jest dostępna online (cena: 24,90 euro). Cały dochód ze sprzedaży Porsche i Niko Hüls przekażą organizacji non-profit Viva con Agua.

„To książka, która stanowi zaproszenie do otwartego, pozytywnego poznawania europejskiej kultury hip-hopowej – z całą jej różnorodnością” – mówi Niko Hüls, wydawca hip-hopowego magazynu „Backspin”.

Książka Porsche o kulturze hip-hopu

hip-hopową wycieczka po Europie

W latach 2018 i 2020 autor, we współpracy z producentem sportowych aut ze Stuttgartu, wybrał się na samochodową wycieczkę po Europie i z bliska obserwował sceny lokalnych twórców działające m.in. w Berlinie, Paryżu, Barcelonie, Kopenhadze oraz Londynie. Koncepcja opowiadania historii obejmuje nie tylko książkę, ale i dwa filmy dokumentalne, a także specjalnie dostosowane treści w mediach społecznościowych: na Instagramie, Twitterze, TikToku oraz w Spotify.

Przewodnik turystyczno-kulturalny przedstawia sylwetki gwiazd hip-hopu, takich jak Kool Savas (Berlin), Lord Esperanza (Paryż), Edson Sabajo (Amsterdam), Falsalarma (Barcelona), Lars Pedersen (Kopenhaga) oraz Flying Steps (Berlin), i łączy je z miejscami, które każdy fan hip-hopu i dalekich podróży powinien odwiedzić. Książkę wzbogacają wywiady oraz opowieści na temat wpływu kultury młodzieżowej na europejskie społeczeństwo, modę uliczną, a także na rozwoju rapu i hip-hopu w odpowiedzi na codzienne przypadki rasizmu i ksenofobii. Książka koncentruje się na wartościach takich jak szacunek, pionierski duch oraz integracja.

Czytaj też:
MF Doom nie żyje. Legendarny raper zmarł w wieku 49 lat

Źródło: Porsche