Dział samochodów autonomicznych Lyfta postanowiła kupić Toyota

Dział samochodów autonomicznych Lyfta postanowiła kupić Toyota

Toyota Mirai
Toyota Mirai Źródło:Toyota
Toyota kupuje dział pojazdów autonomicznych Lyfta poprzez swoją spółkę zależną Woven Planet Holdings.

Uber pozbył się działu pojazdów autonomicznych rok temu, teraz to samo zrobił Lyft. Firma sprzedaje dział Toyocie.

Spółka Toyoty Woven Planet Holdings przejmie dział autonomicznych pojazdów Lyfta za 550 mln dolarów w gotówce, z czego 200 mln dolarów zostanie zapłacone z góry. Pozostała część zostanie zapłacona Lyftowi w ciągu 5 lat, co pomoże transportowej firmie osiągnąć zysk.

Po sfinalizowaniu umowy, która ma nastąpić w trzecim kwartale 2021 roku, Lyft zakończy swoją działalność na rzecz rozwoju autonomicznych samochodów. W zeszłym roku Uber sprzedał swój dział AV firmie Aurora, startupowi założonemu przez byłego dyrektora ds. badań antywirusowych Google’a.

Lyft wierzył w autonomiczną jazdę

Lyft powołał dział AV w 2017 roku, twierdząc wówczas, że do 2021 roku większość jego kursów będzie odbywała się w pojazdach samojezdnych. Jak wiemy ta zapowiedź nie ma pokrycia w rzeczywistości.

Niemniej jednak Lyft uruchomił szereg projektów pilotażowych w Las Vegas, gdzie samochody autonomiczne (z kierowcami bezpieczeństwa na pokładzie) odbyły dziesiątki tysięcy podróży. Projekt był wynikiem współpracy z Aptiv poprzez spółkę Motional, spółkę joint venture z Hyundaiem, w którą zaangażowany był też Lyft.

Pomimo początkowego optymizmu, wprowadzenie autonomicznych pojazdów na dużą skalę wciąż wydaje się odległe, a żaden z dużych graczy nadal nie jest skłonny do wyznaczenia jakiegokolwiek harmonogramu komercjalizacji na pełną skalę.

Autonomiczne projekty Toyoty

W międzyczasie Toyota rozpoczęła również serię własnych projektów prowadzenia samodzielnej jazdy i wspomagania kierowców. W 2018 roku Toyota zobowiązała się do zainwestowania 500 milionów dolarów we wspólny projekt z Uberem, który miał pracować nad samodzielną jazdą, ale transakcja upadła, gdy Aurora przejęła dział AV Ubera.

Toyota planowała zaoferować samojezdny pojazd w Tokio na Igrzyska Olimpijskie 2020 roku, ale wszystko zostało opóźnione z powodu globalnej pandemii. Producent samochodów zaczął również rozwijać swoje Woven City na terenie dawnej fabryki samochodów w Japonii, gdzie może testować autonomiczne pojazdy, innowacyjny projekt uliczny, technologię inteligentnego domu, robotykę i nowe produkty mobilne.

W oświadczeniu Toyota napisała, że transakcja przejęcia projektu AV firmy Lyft zaowocuje wymarzonym zespołem składającym się z około 1200 osób, reprezentujących jedną z najbardziej zróżnicowanych, dobrze wyposażonych i utalentowanych grup w tej dziedzinie na świecie.

Woven Planet i Lyft uzgodniły również, że Woven Planet wykorzysta dane systemu i floty Lyfta do „przyspieszenia komercjalizacji technologii zautomatyzowanej jazdy”.

Czytaj też:
Uber i Lyft na razie nie zamkną biznesów w Kalifornii. Dostały trochę więcej czasu

Źródło: Fleeteurope.com