Można już zamawiać najmocniejszego Mustanga. Ford Mustang Mach 1 w Europie

Można już zamawiać najmocniejszego Mustanga. Ford Mustang Mach 1 w Europie

Ford Mustang Mach 1
Ford Mustang Mach 1 Źródło: Ford
Najbardziej usportowiony Ford Mustang dla klientów europejskich to Mustang Mach 1. Jego dostawy właśnie ruszyły.

Osiągi zostały w Mustangu Mach 1 poprawione, dzięki specjalnie zestrojonemu 5-litrowemu silnikowi V8, dysponującemu mocą 460 KM oraz szczególnym specyfikacjom skrzyni biegów. Dla modelu przygotowano także rozwiązania aerodynamiczne oraz nowe systemy chłodzenia podzespołów, wpływające na większą sprawność i lepsze wyniki na torze.

Mustang Mach 1 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy, a większa o 22 proc. w stosunku do Mustanga GT siła docisku wpływa na lepszą zdolność pokonywania zakrętów i stabilność przy dużych prędkościach. Po raz pierwszy trafia do Europy limitowana seria modelu, sygnowana emblematem Mach 1.

Mustang Mach 1. Parametry wyścigówki

Całkowicie aluminiową jednostkę V8 Forda Mustanga Mach 1 wyposażono w wysokowydajny układ dolotowy Open Air Induction System i kolektor z 87-milimetrowymi przepustnicami. Kombinacja systemu niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora z wysokociśnieniowym bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, zapewnia moc 460 KM przy 7250 obr./min. i moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr./min. Oprogramowanie modułu sterującego dostrojono dla uzyskania efektu podbicia mocy.

Dwie skrzynie do wyboru, lepsze hamulce i aerodynamika

Kupujący Mustanga Mach 1 mają do wyboru skrzynie biegów. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, współpracuje ze sprzęgłem dwutarczowym, a dzięki krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów agresywne zmiany w górę i redukcje są szybsze, płynniejsze i bardziej precyzyjne, do czego przyczynia się także funkcja wyrównania obrotów silnika rev-matching i możliwość zmiany przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Dostępna jest również 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów Forda, wyposażona w zmodernizowany konwerter momentu obrotowego i przygotowane dla tego modelu charakterystyki przełożeń.

Udoskonalenia aerodynamiczne obejmują nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy oraz boczne wloty powietrza, które przyczyniają się do poprawy chłodzenia, a także nowy przedni splitter, osłonę podwozia, jednopłatowy tylny spojler i wydajny tylny dyfuzor, które poprawiają siłę docisku i parametry aerodynamiczne. Wydłużona osłona podwozia wykorzystuje również specjalne żebra, kierujące strumień powietrza chłodzącego na tarcze hamulców, które wyposażone są w tym modelu w bardziej zaawansowany układ wspomagania, dbający o zachowanie non stop wysokiej skuteczności hamowania. Sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo zapewniają krótszą niż 32 metry drogę hamowania z prędkości 100 km/h.

Czytaj też:
Jest cennik nowego Forda Mustanga. Mach-E od 216 120 zł

Galeria:
Ford Mustang Mach 1
Źródło: Ford
 0

Czytaj także