BMW chwali się, że i4 „łączy sportowy charakter i przekonujący nawet na długich dystansach zasięg z elegancką stylistyką, komfortem przestrzennym i praktycznością czterodrzwiowego Gran Coupé”.
BMW i4 zostaje wprowadzone na rynek w dwóch wariantach:
-
BMW i4 M50, jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach BMW M GmbH o mocy 544 KM, z napędem na wszystkie koła i zasięgiem do 510 km,
-
BMW i4 eDrive40 o mocy 340 KM, z klasycznym napędem na tylne koła i zasięgiem do 590 kilometrów.
Elektryk z nowym zawieszeniem
BMW i4 bazuje na modułowej architekturze pojazdu, którą od początku zaprojektowano z myślą o napędzie w pełni elektrycznym. Ma długi rozstaw osi i szeroki rozstaw kół oraz zoptymalizowaną pod względem masy i jednocześnie bardzo sztywną konstrukcję karoserii. Współczynnik aerodynamiczny CX wynosi 0,24.
W pojeździe zastosowano układ jezdny z osią przednią z dwuprzegubowymi kolumnami resorującymi i pięciowahaczową osią tylną. Wóz ma amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku i zawieszenie pneumatyczne tylnej osi w wyposażeniu standardowym. BMW i4 M50 jest również wyposażone w charakterystyczny dla tego modelu adaptacyjny układ jezdny M, adaptacyjny sportowy układ kierowniczy, sportowy układ hamulcowy M oraz opcjonalnie w obręcze kół M ze stopów lekkich w rozmiarze do 20 cali.
Sportowe cechy i oszałamiające osiągi
BMW i4 M50 z funkcją Sport Boost ma dwa silniki elektryczne o najwyższej mocy i maksymalnym momencie obrotowym systemu na poziomie 795 Nm. Przyspieszenie od zera do 100 km/h w 3,9 s. BMW i4 eDrive40 o maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s.
Środek ciężkości pojazdu jest o nawet 53 milimetrów niższy niż w BMW serii 3 Limuzyna. Pojemność energetyczna brutto akumulatora to 83,9 kWh.
Zintegrowana jednostka ładująca umożliwia korzystanie ze stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 200 kW. Pozwalają one w ciągu 10 minut zwiększyć zasięg nawet o 164 (BMW i4 eDrive40) lub 140 kilometrów (BMW i4 M50).
Nowy system iDrive
W BMW i4 debiutuje nowa generacja systemu obsługi BMW iDrive. Położono nacisk na funkcję dotykową nowego zakrzywionego ekranu BMW i naturalną komunikację głosową z unowocześnionym inteligentnym asystentem osobistym BMW. W pełni cyfrowy zespół ekranów złożony jest z monitora pokładowego o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacza centralnego o przekątnej 14,9 cala.
Nowe BMW i4 można już zamawiać u dealerów. Ceny rozpoczynają się od 245 200 zł dla BMW i4 eDrive40 oraz od 289 900 zł dla BMW i4 M50.
Czytaj też:
Quiz. Europa, Azja czy Ameryka. Z jakiego kontynentu są te auta?
BMW i4 M50