Wystarczy, ale tylko teoretycznie. W polskich salonach można zamawiać dwa warianty pierwszej całkowicie elektrycznej, luksusowej limuzyny: EQS 450+ w cenie od 495 400 zł oraz EQS 580 4MATIC od 607 300 zł.
Pierwsze egzemplarze pojawią się u europejskich dealerów od końca września. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. metalizowany lakier i skórzaną tapicerkę, skrętną tylną oś (4,5 stopnia) oraz ładowanie DC z mocą do 200 kW. EQS to pierwszy model oparty na modułowej architekturze dla aut elektrycznych klasy wyższej i luksusowej.
Funkcje dostępne w ramach bezprzewodowych aktualizacji (OTA) pozwalają dopasować EQS-a do osobistych preferencji już po wyprodukowaniu i zakupie samochodu, a ich gama będzie systematycznie poszerzona. Obecnie obejmuje np. skrętną tylną oś pod kątem 10 stopni, a także pakiet indywidualizacji z dodatkowym dźwiękiem napędu, szeregiem minigier (Tetris, Sudoku, Pairs, Shuffle Puck) oraz dodatkowymi animacjami reflektorów Digital Light przy zamykaniu i otwieraniu pojazdu.
Oprócz tradycyjnego, wieczystego zakupu poszczególnych elementów klienci mogą korzystać z czasowej subskrypcji. Planowane są również tymczasowe aktywacje i bezpłatne okresy próbne. Po dokonaniu zakupu w sklepie Mercedes me Store nowa funkcja OTA zostaje uruchomiona w tle, a na centralnym ekranie pojawia się odpowiednie powiadomienie. Moduł komunikacyjny zamontowany w samochodzie przesyła dane drogą radiową.
Ekskluzywna specjalna wersja z okazji premiery: Edition 1
Przez ograniczony okres nowy EQS będzie oferowany z pakietem Edition 1, który z zewnątrz wyróżniają elementy Linii AMG i 21-calowe obręcze, podkreślające sportową stronę elektrycznej limuzyny. W kabinie uwagę zwraca m.in. schemat kolorów zarezerwowany tylko dla wersji Edition 1. Wyposażenie obejmuje m.in. wielokonturowe przednie fotele z tapicerką ze skóry nappa designo oraz ozdobne wykończenie z drewna orzechowego o otwartych porach.
Kluczowe opcje
Seryjna skrętna tylna oś z kątem skrętu kół do 4,5 stopni poprawia łatwość prowadzenia i zwiększa dynamikę jazdy EQS-a. Alternatywnie dostępna jest wersja z kołami skręcanymi pod kątem do 10 stopni, która zmniejsza średnicę zawracania do 10,9 m – a mowa o samochodzie, którego długość wynosi ponad 5 m.
Wyjątkową atrakcję – a zarazem kamień milowy w dziedzinie obsługi – stanowi MBUX Hyperscreen (standard w EQS 580 4MATIC), czyli duży, zakrzywiony ekran „rozciągnięty” niemal na całej szerokości kokpitu. 12,3-calowy wyświetlacz OLED przed pasażerem z przodu oferuje mu własny obszar wyświetlania informacji i sterowania funkcjami multimediów. MBUX Hyperscreen może uzupełnić ekran head-up: klasyczny lub korzystający z rozszerzonej rzeczywistości.
Specjalne pakiety wyposażenia
Szereg opcji pogrupowano w pakiety dodatków. Standardowy pakiet Advanced obejmuje m.in. panoramiczne okno dachowe, automatyczną klimatyzację oraz pakiet ochrony przed kradzieżą Urban Guard Plus. Pakiet Advanced Plus za 26 748 zł zawiera dodatkowo m.in. matrycowe reflektory Digital Light o wysokiej rozdzielczości (1,3 mln pikseli na lampę), nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester z 15 głośnikami o łącznej mocy 710 W oraz dwoma krajobrazami dźwiękowymi do wyboru (Silver Waves i Vivid Flux), a także zestaw systemów wspomagających i kamery 360 stopni. Pakiet Premium (35 936 zł) dodatkowo oferuje ekran head-up, zdalne parkowanie i wielofunkcyjną telefonię, a Premium Plus (54 822 zł) – pakiet Energizing z przodu, skórzaną tapicerkę, wielokonturowe przednie fotele oraz pakiet Air-Balance.
Czytaj też:
Zobacz jak Tesla Model S Plaid miażdży na 1/4 mili Taycana Turbo S i Mustanga Shelby GT