Limitowana edycja pojazdu jest inspirowana prototypem Forda GT z 1964 roku, który zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku 3 kwietnia 1964 roku i stał się jedynym amerykańskim supersamochodem, który wygrał Le Mans.
Wkraczając w ostatni rok produkcji, supersamochód Ford GT Heritage Edition składa hołd prototypom Forda GT z 1964 roku, które doprowadziły do powstania jedynego amerykańskiego supersamochodu, wygrywającego wyścig Le Mans w latach 1966-1969 oraz ponownie w 2016 roku.
Prezentacja na specjalnym pokazie
Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition debiutuje podczas Monterey Car Week wraz z jedynym zachowanym prototypem Forda GT z 1964 roku, podwoziem GT/105, w oryginalnym malowaniu w The Quail podczas Pebble Beach Concours d’Elegance.
Supersamochód Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition ma biały lakier Wimbledon White z grafiką Antimatter Blue, w tym potrójny pas wyścigowy na dachu. Widoczne są odsłonięte elementy z włókna węglowego, w tym 20-calowe koła w kolorze Antimatter Blue (unikalna barwa dla Forda GT), a także odsłonięty przedni spojler z włókna węglowego, progi boczne, podstawy lusterek, żaluzje silnika i tylny dyfuzor wykończone w połysku. Zaciski hamulcowe Brembo lakierowane w kolorze srebrnym z czarną grafiką oraz czarne nakrętki kół dodatkowo unowocześniają estetykę.
Limitowane akcesoria
Włókno węglowe jest również obecne w kabinie, z progami drzwi z włókna węglowego, dolną częścią słupków A i konsolą, a także z matowymi akcentami również z włókna węglowego. Z niego wykonane są także fotele, pokryte Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue ze srebrnymi przeszyciami, a na powierzchni siedzeń i zagłówkach wytłoczono logo GT.
Deska rozdzielcza jest pokryta skórą w kolorze Ebony i Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue. Alcantarą pokryte są również słupki i podsufitka. Niebieskie aplikacje Antimatter Blue na desce rozdzielczej, listwach przy drzwiach i konstrukcji siedzeń są skoordynowane wizualnie z wyjątkowymi kołami. Kierownica jest wykończona Alcantarą w kolorze Ebony z czarnymi przeszyciami, a łopatki zmiany biegów z podwójnym sprzęgłem są surowe i wypolerowane.
Zbudowano pięć prototypów GT – to pierwsze modele Forda wykorzystujące głęboką analizę aerodynamiczną do optymalizacji osiągów przy dużych prędkościach. Są to jedne z najważniejszych samochodów produkowanych przez Forda, stanowiące podstawę programu GT, którego kulminacją był miejsca 1-2-3 podczas wyścigu Le Mans w 1966 roku. Samochody symbolizują przełomową inżynierię, która jest kontynuowana przez Forda w 2022 roku Edycją GT Heritage.
Modele bazujące na serii Heritage Edition
Seria Ford GT Heritage Edition celebrowała przełomowe momenty i oczywiście tytuły zwycięskie w Le Mans. Nowy Ford GT ’64 Heritage Edition jest szóstym supersamochodem w serii limitowanej. Obejmują one:
-
2021 Ford GT ’66 Daytona Heritage Edition. Uhonorowanie samochodu wyścigowego Ford GT MK II nr 98. W produkcji
-
2020 Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition. Uhonorowanie samochodu wyścigowego Ford GT40 MK I nr 6, który zwyciężył w Le Mans w 1969 roku. Zbudowano tylko 50 sztuk
-
2019 Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition. Uhonorowanie samochodu wyścigowego Ford GT40 MK I nr 9, który zwyciężył w 1968 roku w Le Mans. Zbudowano tylko 50 sztuk
-
2018 Ford GT ’67 Heritage Edition. Uhonorowanie samochodu wyścigowego Ford GT40 MK IV nr 1, który zwyciężył w Le Mans w 1967 roku. Zbudowano tylko 39 sztuk
-
2017 Ford GT ’66 Heritage Edition. Uhonorowanie Forda GT40 MK II nr 2, którym Bruce McLaren i Chris Amon jeździli w Le Mans w 1966 roku. Zbudowano tylko 27 sztuk
-
2006 Ford GT Gulf Livery Edycja Heritage. Upamiętnienie 24-godzinnych tytułów Le Mans w GT40 w latach 1968 i 1969. Zbudowano tylko 343 sztuki
Czytaj też:
W hołdzie kobietom-pilotkom. Wyjątkowy egzemplarz Mustanga Mach-E
Ford GT Heritage Edition