Piekło zamarzło. Audi zatrudniło do projektów związanych z elektrykami… Kena Blocka

Piekło zamarzło. Audi zatrudniło do projektów związanych z elektrykami… Kena Blocka

Ken Block i Audi
Ken Block i Audi Źródło:Audi
Myślisz: benzyna. Mówisz: Ken Block. Trudno o kierowcę wyczynowego, który bardziej niż Amerykanin kojarzy się z konwencjonalną motoryzacją. Tymczasem cztery pierścienie i Ken Block, będą wspólnie realizować ekskluzywne projekty z dziedziny elektromobilności.

Ken Block zasłynął jako kierowca rajdowy i rallycrossowy w roku 2005, jednak już wcześniej znany był za sprawą swych misternie wyprodukowanych i zmontowanych filmów, na których w niezwykłych miejscach jeździ sportowymi samochodami, ocierając się niejednokrotnie o fizyczne granice możliwości. Dodajmy, to były samochody benzynowe.

Mistrz na pierwszej wizycie spełnił marzenia

A teraz Ken Block będzie współpracował z Audi, ale nad elektrykami. Na początek tej współpracy, podczas wizyty w siedzibie Audi, Amerykanin mógł sam poprowadzić kilka historycznych samochodów wyścigowych i rajdowych niemieckiej marki. Były wśród nich Audi Sport Quattro S1, Audi V8 Quattro DTM, czy studyjne Audi E-tron Vision Gran Turismo.

Ken Block przetestował też najmocniejszy pojazd elektryczny, jaki obecnie znajduje się w gamie modelowej Audi, „dakarówkę”. – Audi RS E-tron GT naprawdę mnie zaskoczyło – mówi Block. – Jego design jest wykwintny – samochód stworzono z wielką dbałością o szczegóły i perfekcyjnie wykończono. Wrażenia z jazdy są niesamowite: jest niesamowicie szybki i bardzo dobrze się prowadzi. Środek ciężkości jest bardzo nisko, dzięki czemu można szybko zmieniać kierunek jazdy.

Benzynowy maniak, teraz podpiął się pod prąd

Ken Block, ze względu na swoją historię związaną z motoryzacją, jest uważany za prawdziwego „petrolhead’a”. Ale Amerykanin, jak sam zapewnia, dokonuje ostatnio pewnego przewartościowania i testuje oraz ściga się różnymi samochodami elektrycznymi. W elektrycznym prototypie odnotował trzeci najlepszy czas na ostatnim etapie Rajdu Dakar 2020 i wygrał inauguracyjny wyścig serii rallycrossowej „Projekt E” w Höljes w Szwecji w tym samym roku.

Ken Block i Audi współpracę w dziedzinie elektrycznej mobilności zaczynają od zaraz i to na zasadach wyłączności. Jej szczegóły poznamy wkrótce. – Naszym celem jest zafascynowanie klientów progresywnym designem, innowacyjną techniką i szerokim cyfrowym ekosystemem. Cieszę się, że udało nam się przyciągnąć Kena Blocka i jego zespół do Audi – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu Audi ds. rozwoju technicznego.

Czytaj też:
Oto Dakarowe Audi RS Q E-tron. Prąd będzie konkurował z benzyną

Galeria:
Ken Block i Audi
Źródło: Audi