Podczas końcowych testów i jazd próbnych pierwsze 718 z oznaczeniem RS w zademonstrowało swój potencjał w zakresie dynamiki jazdy – zarówno na krętych górskich drogach, jak i na torze wyścigowym.
Rekord na Nürburgringu
Ambasador marki Porsche i kierowca rozwojowy Jörg Bergmeister pokonał północną pętlę toru Nürburgring o długości 20 832 m lekko zamaskowanym produkcyjnym egzemplarzem 718 Cayman GT4 RS w ciągu 7:09,300 min.
Na krótszym, liczącym 20,6 km okrążeniu, które wcześniej służyło za punkt odniesienia, zanotował czas 7:04,511 min – to o 23,6 s szybciej niż w przypadku 718 Cayman GT4. Aby chronić kierowcę, testowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem został wyposażony w wyścigowy fotel oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które będą opcjonalnie dostępne dla klientów. Stan i wagę pojazdu potwierdził notariusz.
Więcej siły docisku i responsywności
– Podczas prac rozwojowych zapewniliśmy 718 Cayman GT4 RS wszystko, co charakteryzuje prawdziwe Porsche z rodziny RS: lekką konstrukcję, większą siłę docisku, wyższą moc oraz, rzecz jasna, jeszcze wyższy poziom responsywności i informacji zwrotnych w odpowiedzi na komendy kierowcy. Poszczególne udoskonalenia w zakresie dynamiki jazdy są zdecydowanie odczuwalne – czego imponujący dowód stanowi fantastyczny czas okrążenia północnej pętli – powiedział szef linii modelowej GT, Andreas Preuninger. – Nasi klienci mogą oczekiwać rasowego samochodu stworzonego z myślą o kierowcy – samochodu, w którym ekscytująca jazda staje się absolutnym priorytetem.
– 718 Cayman GT4 RS to maszyna bez kompromisów. Na górskich drogach jest zwinne niczym gokart, a na torze okazuje się imponująco stabilne i dobrze wyważone. W przeciwnym razie taki czas okrążenia nie byłby nawet w zasięgu – skomentował Jörg Bergmeister. – GT4 RS to jeden z najostrzejszych samochodów, jakie Porsche kiedykolwiek stworzyło. A zapierający dech w piersiach dźwięk, który wytwarza jego silnik, po prostu trzeba usłyszeć! – dodał światowej klasy kierowca, który na rozwój 718 Cayman GT4 RS, a ściślej – na jazdy testowe i „szlifowanie” konfiguracji, poświęcił ponad 500 roboczogodzin.
Czytaj też:
Porsche chwali się wynikami. Wszędzie wzrosty, doskonała sprzedaż Macana i 911
Porsche 718 Cayman GT4 RS