Nowa Toyota Hilux GR Sport. Pick-up jak z Rajdu Dakar

Nowa Toyota Hilux GR Sport. Pick-up jak z Rajdu Dakar

Toyota Hilux GR Sport
Toyota Hilux GR Sport Źródło:TMP
Toyota Hilux GR Sport będzie najwyższą wersją w gamie popularnego pick-upa. Silnik o pojemności 2,8 litra ma 204 KM i 500 Nm. Wóz w salonach pojawi się latem 2022 roku.

Hilux GR Sport został zaprojektowany dla klientów prowadzących aktywny tryb życia. Toyota zastosowała w tej wersji specjalnie zaprojektowane elementy zawieszenia, które przyczyniają się do lepszych wrażeń z jazdy, poczucia większej kontroli, szybkości reakcji auta oraz lepszego prowadzenia. Charakter nadają Hiluxowi GR Sport elementy na zewnątrz i w kabinie.

Hilux GR Sport. Przeprojektowane zawieszenie

Kluczową zmianą w układzie zawieszenia jest wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Jednorurowa konstrukcja daje większą przestrzeń na tłok, co powoduje lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Pozwala także na zachowanie optymalnych właściwości oleju w trakcie jazdy w trudnych warunkach.

Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione oraz – wraz z nowymi amortyzatorami – pomalowane na czerwono. W aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje.

W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania oraz reakcję na kąt skrętu, i lepsze osiągi na prostej. Karoseria zachowuje się bardziej stabilnie, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi.

Toyota Hilux GR Sport. Osiągi

Wersję GR Sport napędza 2,8-litrowy silnik Hiluxa, który jest w ofercie od 2020 roku. Jednostka napędowa ma moc 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Hilux może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność wynosi tonę.

Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux. Stylistyka GR Sport

Czarny przedni grill ma wzór w kształcie litery G na kratce oraz zyskał poprzeczkę z napisem Toyota, która zastąpiła emblemat marki. To nawiązanie do klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych. 17-calowe felgi aluminiowe mają kontrastowe czarne wykończenie i są wyposażone w opony terenowe. Czarny motyw jest obecny także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Dzięki temu jaskrawoczerwone osłony, amortyzatory i sprężyny są wyraźnie podkreślone. Samochód ma też dyskretne oznaczenia symbolem GR.

Toyota Hilux GR Sport. Wyposażenie dodatkowe

W kabinie z przodu zamontowano nowe, sportowe fotele, które wykonano z czarnej skóry oraz syntetycznego zamszu, a całość uzupełniają czerwone perforacje oraz obszycia. Logotypy GR Sport są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Wstawki nawiązujące do włókna węglowego dodają charakteru, podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna poprowadzona w poprzek kokpitu czy niebieskie podświetlenie panelu drzwi.

Toyota Hilux GR Sport

Wyposażenie bazuje na najwyższych dotychczasowych specyfikacjach Hiluxa i zawiera światła LED, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start, dwustrefową klimatyzację, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Nowy Hilux GR Sport trafi do europejskich salonów latem 2022 roku.

Czytaj też:
Rajdówka na Dakar 2022 gotowa. Oto nowa Toyota GR DKR Hilux T1+

Źródło: TMP