Jest cennik nowego Mercedesa-Benza GLC. Ile kosztuje bestseller z wyższej półki?

Jest cennik nowego Mercedesa-Benza GLC. Ile kosztuje bestseller z wyższej półki?

Nowy Mercedes-Benz GLC
Nowy Mercedes-Benz GLC Źródło:Mercedes-Benz
Nowy Mercedes-Benz GLC wchodzi do sprzedaży w Polsce, a jego ceny rozpoczynają się od 240 100 zł za benzynową, zelektryfikowaną odmianę z napędem na wszystkie koła GLC 200 4Matic.

Wszystkie wersje nowego GLC otrzymują zelektryfikowany układ napędowy. Mercedes-Benz ma nadzieję, że to przepis na sukces, bo GLC broni czołowej pozycji w gamie osobowych Mercedesów. Od ponad dwóch lat jest bowiem najlepiej sprzedającym się modelem z gwiazdą.

Nowy design

Standardowa specyfikacja występuje w linii zewnętrznej Avantgarde, z pakietem chromowanych dodatków. Proporcje z klasycznymi dla SUV-ów elementami, takimi jak umieszczone z przodu i z tyłu osłony podwozia z chromowanym wykończeniem, relingi dachowe z polerowanego aluminium oraz opcjonalne stopnie progowe (2653 zł), uzupełniają charakterystycznie uformowane boczne krawędzie. W przypadku opcjonalnych reflektorów Digital Light oprócz znanej sygnatury świetlnej zostają one wzbogacone o światła do jazdy dziennej w kształcie elips. Kolejnym elementem jest osłona chłodnicy ze zintegrowaną gwiazdą Mercedesa, ciemnoszarą listwą oraz nakładką i ramką z chromowanym wykończeniem.

Nowy Mercedes-Benz GLC

W środku deska rozdzielcza z licznymi ozdobnymi powierzchniami została poziomo rozdzielona na dwie sekcje, a centralny wyświetlacz sprawia wrażenie, jakby się nad nią unosił.

Układy napędowe: 100 proc. hybryd

Gama jednostek napędowych obejmuje 4-cylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne połączone z motorem elektrycznym. Jednostki z układem miękkiej hybrydy (ang. mild hybrid) wykorzystują zintegrowany rozrusznikoalternator drugiej generacji (ISG), podczas gdy hybrydy plug-in o mocy systemowej do 381 KM i systemowym momencie obrotowym do 750 Nm korzystają z synchronicznego silnika elektrycznego z magnesami trwałymi o mocy 100 kW (136 KM). Wszystkie hybrydy plug-in oferują zasięg w trybie 100 proc. elektrycznym przekraczający 100 km.

Hybrydy plug-in standardowo otrzymują ładowarkę AC o mocy 11 kW, służącą do ładowania akumulatora z domowej sieci lub za pomocą wallboxa (ładowanie trójfazowe). Ponadto na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW.

Nowy Mercedes-Benz GLC

Zawieszenie: zwrotność i bezpieczeństwo

Nowy GLC to nowa czterowahaczowa przednia oś oraz wielowahaczowa oś tylna. Standardowe podwozie (amortyzatory z selektywnym tłumieniem drgań) oferuje duży prześwit, dobre tłumienie i zwrotność. Jako opcja oferowane jest zawieszenie pneumatyczne Airmatic (15 751 zł z pakiecie ze skrętną tylną osią). Dostępne na życzenie skrętne tylne koła w połączeniu z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przedniej osi zapewniają GLC lepszą zwrotność. Kąt skrętu tylnych kół wynosi do 4,5 stopnia. Zmniejsza to średnicę zawracania o 90 cm, do 10,9 metra.

Wyposażenie z zakresu komfortu

W aucie debiutuje najnowsza generacja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX z dwoma dużymi, standardowymi wyświetlaczami i pełnoekranową nawigacją. Asystent głosowy „Hej Mercedes” oferuje większe możliwości dialogu i uczenia się. Dzięki funkcji MBUX Smart Home klienci mogą połączyć swój samochód z systemem inteligentnego domu. MBUX integruje też wszystkich głównych dostawców strumieniowania muzyki, w tym osobiste preferencje i ustawienia użytkownika.

Rozbudowane wyposażenie standardowe

Standardowe wyposażenie nowego GLC zostało znacząco rozbudowane. Bazowa specyfikacja (linia Avantgarde) obejmuje na przykład duże wyświetlacze, nawigację MBUX Premium, integrację ze smartfonem, bezprzewodowe ładowanie oraz podgrzewane przednie fotele, a także 18-calowe obręcze, pakiet lusterek, centralną poduszkę powietrzną, kamerę cofania, asystenta świateł drogowych i pakiet ochrony przed kradzieżą Urban Guard.

Cennik Mercedesa-Benza GLCCzytaj też:
Mercedes-AMG Klasy E w ekskluzywnej edycji Final Edition. Koniec 612-konnego monstrum

Źródło: Mercedes-Benz