Volkswagen ujawnił nazwę, cenę i zasięg swojego pierwszego „Golfa na prąd”

Volkswagen ujawnił nazwę, cenę i zasięg swojego pierwszego „Golfa na prąd”

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 Źródło:Automotive News
To ma być pierwszy elektryczny Volkswagen będący odpowiednikiem Golfa, czyli popularny i dostępny cenowo wóz na prąd. Niemiecka firma chce sprzedawać 100 tys. sztuk rocznie w samej Europie.

Volkswagen właśnie rozpoczął kampanię marketingową nowego modelu. Można zamówić go, wpłacając 1 tys. euro u dealerów marki.

Nowy model, pierwszy elektryk VW, będzie się nazywał ID.3, czyli podobnie jak kilka elektrycznych prototypów. Koszt samochodu ma być (w Niemczech) niższy niż 40 tys. euro, bez zniżek rządowych. W Niemczech państwo dokłada do zakupu aut elektrycznych.

Pierwszy rzut będzie ograniczony do 30 tys. pojazdów, które zostaną dostarczone klientom w połowie 2020 roku - oświadczył VW. Produkcja rozpocznie się pod koniec 2019 roku w odnowionej fabryce w Zwickau.

Wersja podstawowa ID.3 będzie miała baterię pozwalającą pokonać 420 km na jednym ładowaniu. VW twierdzi, że podstawowa opcja baterii będzie najpopularniejszą z trzech. Pozostałe będą mieć zasięgi 330 km i 550 km.

Hatchback ID.3 jest najważniejszym modelem elektrycznym VW i pierwszym, który został zbudowany na nowej platformie dla samochodów elektrycznych MEB. Także Audi, Skoda i Seat będą wykorzystywać tę platformę. ID.3 ma stać się najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym do 2025 r. Kluczowymi rynkami dla VW będą Norwegia, Niemcy, Holandia, Francja, Wielka Brytania i Austria.

Źródło: Automotive News