Czy Corsa na prąd będzie najtańszym elektrykiem na rynku?

Czy Corsa na prąd będzie najtańszym elektrykiem na rynku?

Opel Corsa-e
Opel Corsa-e Źródło: Opel
Opel wycenił nową Corsę w wersji elektrycznej. Cennik Corsy e startuje od 124 490 zł.

Corsa jest samochodem miejskim, szósta generacja bazuje na całkowicie nowej konstrukcji. W wersji Corsa e jest co prawda mniejsza niż elektryki konkurencji, za to nie można jej lekceważyć, jeśli chodzi o osiągi.

Właśnie Corsa e – to znak czasów – jako pierwsza wchodzi do sprzedaży do salonów Opla (potem uzupełnią ofertę modele tradycyjne: benzynowe i wysokoprężne). Samochód ładowany wyłącznie z akumulatorów rozwija maksymalnie 136 KM i generuje 260 Nm momentu obrotowego. Realny zasięg (bez ściemniania, ponieważ liczony według cyklu WLTP) wynosi do 330 kilometrów. W elektrycznej Corsie przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 8,1 sekundy. Akumulatory mają pojemność 50 kWh i można je naładować w szybkiej ładowarce do 80 proc. pojemności w około pół godziny.

Na razie Opel proponuje jedną z dwóch wersji. Wersja Edition kosztuje od 124 490 złotych, a wersja Elegance od 130 390 złotych.

Chociaż Corsa e jest mniejsza od swoich konkurentów, to jest także znacznie tańsza. Dla porównania nowy Nissan Leaf kosztuje od 157 700 zł, Hyundai Kona Electric od 165 900 zł, Hyundai Ioniq Electric od 164 500 zł.

Nowa Corsa e w momencie wejścia na rynek w obu wersjach będzie standardowo wyposażona w klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, zestaw multimedialny wraz z kolorowym ekranem dotykowym 7" i wejściem Bluetooth oraz pakiet bezpieczeństwa (obejmujący m.in. system ostrzegania przed ewentualną kolizją i wykrywania pieszych).

Czytaj też:
Volkswagen ujawnił nazwę, cenę i zasięg swojego pierwszego „Golfa na prąd”

Źródło: Opel