CX-30 ma nową w nomenklaturze Mazdy nazwę, bo do liter dołożono aż dwie cyfry. Zbudowano auto na tej samej płycie podłogowej, której Japończycy użyli do konstrukcji Mazdy 3 nowej generacji. Od zderzaka do zderzaka CX-30 mierzy 4395 milimetrów. Jest zatem od miejskiego CX-3 dłuższy o 12 cm, natomiast od bestsellerowego CX-5 aż o 15,5 cm krótszy.
Pokrewieństwo łączące nową Mazdę 3 oraz kompaktowe CX-30 widać nie tylko w stylistyce przedniej części nadwozia, ale również w projekcie graficznym samej deski rozdzielczej. Jest bardzo solidnie wykonana i zaprojektowana w minimalistycznym duchu. Szeroka konsola środkowa mieści lewarek zmiany biegów, uchwyty na kubki oraz pokrętło do obsługi systemu multimedialno-informacyjnego, które znajduje się bliżej dłoni kierowcy. Mazda nie ukrywa, że chce przyciągnąć klientów z grubszym portfelem i atakuje segment premium, zdominowany przez niemieckich producentów. Do bezpośrednich konkurentów nowej Mazdy CX-30 należą więc zarówno Nissan Qashqai, Skoda Karoq, Peugeot 3008 i Seat Ateca, ale i Mercedes GLA, BMW X1 i Audi Q1 i Q2.
Gamę silnikową crossovera otwiera benzynowa jednostka 2.0 Skyactiv-G, która dostarcza 122 KM. Posiada ona m.in. system dezaktywacji cylindrów, zmodyfikowane porty dolotowe oraz dzielony układ wtrysku paliwa. Dodatkowo, silnik współpracuje z technologią M-Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego.
Nowością jest 180-konny silnik, który nazywa się 2.0 Skyactiv-X. To jednostka benzynowa z zapłonem samoczynnym (układ SCCI), która w porównaniu z obecnymi wersjami napędowymi Mazdy poprawia sprawność silnika nawet o 30 proc. i lepiej reaguje na polecenia kierowcy.
Mazda zdecydowała się po japońsku nazwać wersje wyposażeniowe. Mamy więc do wyboru opcje od podstawowej Kai, przez Kanjo i Hikari, po topową Enso.
Kai
(System monitorowania martwego pola lusterek oraz ruchu poprzecznego przy cofaniu, aktywny tempomat, czujniki parkowania z tyłu oraz przycisk do uruchamiania silnika, skórzana kierownica i system multimedialny z ekranem 8.8" oraz kolorowy wyświetlacz Head-Up na przedniej szybie)
-
2.0/122 KM + man6: od 101 900 złotych
-
2.0/122 KM + aut6: od 109 900 złotych
Kanjo
(Dodatkowo m.in. czujniki parkowania z przodu, kamerę cofania oraz bezkluczykowy system dostępu i funkcję podgrzewania kierownicy oraz foteli przednich)
-
2.0/122 KM + man6: od 108 900 złotych
-
2.0/122 KM + aut6: od 116 900 złotych
-
2.0/122 KM + man6 4x4: od 118 900 złotych
-
2.0/122 KM + aut6 4x4: od 126 900 złotych
-
2.0/180 KM + man6: od 120 900 złotych
-
2.0/180 KM + aut6: od 128 900 złotych
-
2.0/180 KM + man6 4x4: od 130 900 złotych
-
2.0/180 KM + aut6 4x4: od 138 900 złotych
Hikari
(Dodatkowo m.in. przednie reflektory matrycowe LED z funkcją oświetlania adaptacyjnego, nagłośnienie Bose, system kamer generujących widok 360° oraz przyciemniane szyby tylne)
-
2.0/122 KM + man6: od 119 900 złotych
-
2.0/122 KM + aut6: od 127 900 złotych
-
2.0/122 KM + man6 4x4: od 129 900 złotych
-
2.0/122 KM + aut6 4x4: 137 900 zł
-
2.0/180 KM + man6: od 131 900 złotych
-
2.0/180 KM + aut6: 139 900 złotych
-
2.0/180 KM + man6 4x4: od 141 900 złotych
-
2.0/180 KM + aut6 4x4: od 149 900 złotych
Enso
(Dodatkowo m.in. tapicerka skórzana, fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień oraz z regulacją położenia odcinka lędźwiowego)
-
2.0/180 KM + man6: od 141 900 złotych
-
2.0/180 KM + aut6: od 149 900 złotych
-
2.0/180 KM + man6 4x4: od 151 900 złotych
-
2.0/180 KM + aut6 4x4: od 159 900 złotych
Czytaj też:
Bestseller po zmianach. Unowocześniona Mazda CX-5