W stronę mody i mocy. Nowe Q3 Sportback

W stronę mody i mocy. Nowe Q3 Sportback

Audi Q3
Audi Q3 Źródło: Audi
Nowe Audi Q3 Sportback to SUV o kształtach coupé. Czyli modernizacja przebiegła zgodnie z najnowszymi trendami. Oto najważniejsze fakty na temat popularnego w Polsce modelu w jego nowej odsłonie.

Audi Q3 - w stylu coupé
Q3 Sportback ma czarny grill otoczony srebrną ramą, a wloty powietrza połączono ze sobą wąskim przetłoczeniem u dołu. Wąskie reflektory (zawsze diodowe Matrix LED) przypominają klin i zwężają się do wewnątrz. W nowej wersji SUV ma typowe cechy coupé. Dach obniża się, dzięki czemu auto wydaje się dłuższe od siostrzanego Q3, choć różnica między nimi to tylko 16 mm. W nowym Q3 Sportback do wyboru jest 11 wersji kolorystycznych karoserii, wersja S Line z 18 calowymi alufelgami (zamiast 17-calowych w standardzie) i opcjonalne koła 19- lub 20-calowe dostarczane przez Audi Sport.

Audi Q3 - zawieszenie i amortyzatory
Audi Q3 Sportback może mieć sportowe zawieszenie, które bez dopłaty wybrać można zamiast standardowego. Za dodatkowe pieniądze można mieć zawieszenie z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia. Standardowo auto ma system wyboru dynamiki jazdy Drive Select, który pracuje w sześciu trybach. Zmienić można charakterystykę pracy silnika i skrzyni biegów, kontroli tłumienia amortyzatorów i moc wspomagania kierownicy. Dostępne są tryby: komfortowy, dynamiczny, wydajny, indywidualny, standardowy i offroad.

Audi Q3 - silniki
Silniki Audi Q3 Sportback to na razie jeden silnik benzynowy i dwie jednostki wysokoprężne. Najmocniejszy jest silnik 2.0 TFSI (230 KM). Jednostka dieslowska występuje w dwóch wersjach mocy: 150 KM lub 190 KM. Wkrótce po wprowadzeniu modelu na rynek, pojawi się jeszcze jeden silnik benzynowy 1.5 o mocy 150 KM z systemem cylinder on demand (przy niskich i średnich obciążeniach wyłącza się drugi i trzeci cylinder). 1.5 TFSI jest miękką hybrydą, bazującą na 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów S-tronic wraz z napędem na cztery koła Quattro.

Audi Q3 - funkcjonalność
Q3 Sportback jest jednym z najbardziej przestronnych modeli w swej klasie. Jego długość to 4500 mm, wysokość to 1556 mm, a szerokość 1843 mm. SUV jest o 16 mm dłuższy, 29 mm bardziej płaski i 6 mm węższy od klasycznego Q3. Rozstaw osi to 2680 mm. Tylną kanapę można w standardzie przesuwać o 130 mm w przód i w tył. Jej oparcie podzielone jest na trzy części i można je regulować w siedmiu stopniach pochylenia. Bagażnik ma pojemność 530 l, a po złożeniu oparć 1400 l.

Audi Q3 - rozrywka i obsługa
W środku centralnym elementem systemu obsługi jest (opcjonalny) ekran dotykowy MMI. Jeśli ktoś się nie zdecyduje, to ma do dyspozycji podstawowe radio MMI z cyfrowym ekranem o przekątnej 10,25 cala. Kierowca operuje wówczas funkcjami z poziomu kierownicy wielofunkcyjnej. Najwyższa opcja to system rozrywki MMI Navigation Plus z wirtualnym kokpitem i ekranem o przekątnej 12,3 cala. System daje te same możliwości, co w dużych modelach Audi.

Audi Q3 - systemy wspomagania
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to Q3 Sportback wyposażono mnóstwo systemów wspomagania (kilkadziesiąt). Systemy interweniują, gdy czujniki wykryją poślizg lub ostre hamowanie. Napinają przednie pasy bezpieczeństwa, zamyka automatycznie szyby i włącza światła awaryjne. Jest też radar, który wykrywa ryzyko kolizji, w tym z rowerzystami i pieszymi, a w sytuacji krytycznej ostrzega kierowcę przy pomocy serii sygnałów wizualnych, akustycznych i haptycznych. Uzupełnia wszystko ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu, ostrzeżenie przed autem w martwym punkcie i opcjonalny adaptacyjny asystent jazdy. Ten łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta jazdy w korkach i asystenta toru jazdy utrzymującego pojazd pośrodku wybranego pasa.

Źródło: Audi