Palą po 1,3 litra na 100 km. Dwie oszczędne Kie Ceed kombi i XCeed jako hybrydy

Palą po 1,3 litra na 100 km. Dwie oszczędne Kie Ceed kombi i XCeed jako hybrydy

Kia XCeed i Ceed kombi jako hybrydy plug-in
Kia XCeed i Ceed kombi jako hybrydy plug-inŹródło:Kia
Więcej prądu, mniej benzyny. Dwa modele Kii Ceed (kombi i crossover XCeed) w wersji hybrydowej plug-in wchodzą na rynek już na początku 2020 roku.

To pierwsze hybrydy w rodzinie Ceeda (która liczy 4 modele: tradycyjny kompakt, kombi, crossover i shooting brake). Układ hybrydowy typu plug-in składa się z akumulatora o pojemności
8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW i benzynowej jednostki napędowej. Łączna moc tego układu wynosi 141 KM, a maksymalny moment obrotowy sięga 265 Nm.

Kia XCeed i Ceed kombi jako hybrydy plug-in

Najważniejsze jest pytanie o zasięg, czyli jak dużo można będzie przejechać Xceedem bądź Ceedem kombi wyłącznie na energii elektrycznej. Jak podają Koreańczycy, to aż 60 kilometrów, dzięki technologii odzyskiwania energii kinetycznej. A zatem do pracy i z pracy da się jeździć naprawdę tanio, bo bez tankowania, jeśli jest się mieszczuchem. Benzyna może się przydać wyłącznie podczas długich tras, od święta. Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie. Co typowe dla Kii standardowo obydwa nowe modele będą objęte siedmioletnią gwarancją (do przebiegu 150 tys. km). Ta gwarancja w tym konkretnym podwójnym wypadku ochroni także akumulator i silnik elektryczny.

Kia XCeed i Ceed kombi jako hybrydy plug-in

Osiągi hybrydy? Ceed kombi od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11 sekund. To niezbyt szybko, ale w przypadku tych aut chodzi o oszczędność. Hybrydowy układ napędowy w przypadku obu aut współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach. To ogromna różnica względem konkurencji, bo ona używa raczej bezstopniowych skrzyń biegów do swoich hybryd. Może i są tańsze, ale nieprzyjemne w użyciu (wyją, mówiąc po ludzku), mało trwałe i na dodatek powodują stratę mocy w wyniku konwersji energii.

Zelektryfikowane wersje XCeeda i Ceeda kombi są wyposażone w nowy system Virtual Engine Sound System, który podczas jazdy w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach lub podczas cofania generuje dźwięk o natężeniu do 59 dBA, aby ostrzec pieszych o obecności auta w ich pobliżu.

Kia XCeed i Ceed kombi jako hybrydy plug-in

Z okazji poszerzenia rodziny Kia dodała kilka stylistycznych gadżetów tylko do nowych wersji. Z zewnątrz mają zabudowane osłony chłodnic, gniazda ładowania na lewych przednich błotnikach, 16-calowe alufelgi z nowymi wzorami (opcja 17 cali do Ceeda kombi i 18 cali do Xceeda)

W środku zmian troszkę mniej, poza wyświetlaczami informującymi o pracy układu i gadżetami. Ważna zmiana, a raczej przewaga nad konkurencją to bagażnik. Jest co prawda tylko 37-litrowy zbiornika paliwa, ale w odróżnieniu od innych samochodów hybrydowych typu plug-in, tutaj nie ograniczono przestrzeni bagażowej. Ceed kombi ma bagażnik o pojemności 437 litrów, który można powiększyć do 1506 litrów. Oparcia tylnej kanapy są dzielone w proporcji 40:20:40. Pojemność bagażnika w XCeedzie wynosi 291 litrów i można ją powiększyć do 1243 litrów.

Czytaj też:
To koniec Kii Optimy. Ale będą naprawdę duże rabaty

Źródło: Kia