Jest cennik nowej serii 1 BMW

Jest cennik nowej serii 1 BMW

Dodano: 
BMW serii 1
BMW serii 1 / Źródło: BMW
Na prawie 106 tys. zł wycenił polski importer nową serię 1. Taka suma za kompaktowe auto? No tak, mamy do czynienia z BMW.

105 900 zł. Tyle dokładnie trzeba zapłacić za podstawową wersję BMW serii 1. Od tej kwoty zaczyna się cennik, suma dotyczy modelu BMW 1 z silnikiem 3-cylindrowym benzynowym.

Nowa „jedynka” ma napęd na przednią oś lub xDrive, czyli na cztery koła. To nie pierwsze auto z Bawarii, które takim właśnie zostanie zaoferowane klientom, początkowo zrobiono to w serii 2 Active Tourer. Poprzednie generacje serii 1 były chwalone za napęd na tył, a jak będzie tym razem? BMW obiecuje, że nowy model jest nawet zwinniejszy od pierwowzoru.

Model jest przestronniejszy od poprzednika, właśnie dzięki zmianie napędu. Pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca na nogi (o 33 mm). Auto dostępne jest tylko w wersji 5-drzwiowej. Jego długość to 4319 mm (5 mm mniej niż poprzednik). Wzrosła o 34 mm szerokość (1799 mm) i o 13 mm wysokość (1434 mm). Rozstaw osi wynosi 2670 mm i zmniejszył się o 20 mm. Pojemność bagażnika to wyjściowo 380 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1200 l.

Tak jak w nowej „siódemce” i SUV-ie X7 powiększono nerki, czyli osłonę chłodnicy. Tym razem są one połączone, po raz pierwszy w BMW. Reflektory są skierowane pod kątem, a opcjonalnie dostępne są światła LED-owe. Felgi mogą mieć od 16 w standardzie, aż do 19 cali. Sylwetka auta została wymodelowana jak najbardziej sportowo.

W środku jest za to minimalistycznie, a BMW postawiło na nowoczesność rodem ze świata smartfonów. System multimedialny ma dwa wyświetlacze 10,25 cala. Można wybierać funkcje gestami lub głosem, dzięki inteligentnemu asystentowi. Mówiąc „Hej BMW” kierowca łączy się z nim i wydaje polecenia, dotyczące wyboru utworów muzycznych, stacji radiowych lub nawigacji. Asystent zapamiętuje większość wyborów kierowcy i „uczy się” jego preferencji. Zawołanie „Hej BMW” można zmienić na dowolne, zatem zwyczaj nadawania imion samochodom po raz pierwszy może się urzeczywistnić.

Podstawową odmianą nowej serii 1 jest Advantage. Wyżej znajduje się Luxury Line, tapicerka jest w niej skórzana, a wykończenia aluminiowe. Kolejnym poziomem jest wersja Sport Line. Design opracowała firma BMW Individual Shadowline, poza gadżetami do wersji przynależy czarna kolorystyka. Na końcu znajduje się model M Sport. Dużo w nim elementów typowo sportowych, od foteli, przez nakładki z satynowanego aluminium po wygląd zewnętrzny. Pas przedni ma inne wloty. Topową wersją jedynki jest BMW M135i xDrive (inna atrapa chłodnicy z siatkowym grillem, spojler i ścięte końcówki wydechu) z silnikiem o mocy 306 KM.

Model wyposażono w silniki 3- i 4-cylindrowe. Na wejściu auto trafia do salonów z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Ich moce wynoszą od 116 KM w BMW 116d do 306 KM w BMW M135i xDrive. Do setki topowy model przyspiesza w 4,8 s (4,7 s z pakietem M Performance).

Do modeli 116d, 118d i 118i w standardzie montowane są 6-biegowe skrzynie manualne. Opcjonalna do słabszych modeli jest nowa 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic. Z kolei 8-biegowy automat Steptronic będzie zamówić jako opcję w 118d i dostanie się go jako standard w 120d xDrive. Topowy model BMW M135i xDrive ma 8-biegową skrzynię automatyczną Steptronic w sportowej wersji.

Czytaj także:
Takie lepsze BMW. Alpina B3 Touring pojedzie 300 km/h

Źródło: BMW

Czytaj także