Jest nowy Volkswagen Golf 8. generacji. Szkice mówią naprawdę dużo

Jest nowy Volkswagen Golf 8. generacji. Szkice mówią naprawdę dużo

Volkswagen Golf 8. generacji
Volkswagen Golf 8. generacji Źródło: Volkswagen
Volkswagen pokazał pierwsze szkice ósmej generacji ikony kompaktowych samochodów – Golfa. Rzut oka i wszystko wiadomo. Z zewnątrz nie zmieniło się niemal nic, czyli zgodnie z oczekiwaniami. A w środku bardzo dużo, czyli też zgodnie z oczekiwaniami.

Są tylko dwa auta, które trudno jest projektować w nowej wersji. To Volkswagen Golf i Porsche 911. W obu przypadkach projektanci muszą coś zmienić tak, żeby nic nie zmieniać. Projektantom Porsche się ostatnio powiodło, a czy powiedzie się też tym, którzy stworzyli ósmą generację Golfa?

Volkswagen Golf 8. generacji

Zobaczymy. Na razie wiemy, że doskonalony z generacji na generację Golf ugruntował swoją pozycję na świecie. Volkswagen zaprezentuje Golfa ósmej generacji 24 października, podczas światowej premiery w Wolfsburgu.

Tymczasem widać na szkicach, że z zewnątrz Golf pozostanie Golfem. Dowiodły tego zresztą zdjęcia szpiegowskie, które już pokazywaliśmy.

Czytaj też:
Tak wygląda Volkswagen Golf 8. Są zdjęcia szpiegowskie

A w środku? Auto będzie jeszcze bardziej cyfrowe i połączone ze światem zewnętrznym niż kiedykolwiek wcześniej oraz wyposażone w innowacyjne systemy. No i przykuwające uwagę wyglądem środka. Na pierwszych szkicach widać, że nowy jest cyfrowy kokpit, a Volkswagenzapewnia, że „dominują świeże kolory i nowe tkaniny”.

Volkswagen Golf 8. generacji

Carspottersi ocenili, że z zewnątrz samochód ma dłuższą maskę i węższe światła, a z tyłu krótszy zwis. Z kolei w środku (jak twierdzą dobrze poinformowane niemieckie media) zastosowano dwa wyświetlacze LCD, czytnik linii papilarnych zamiast kluczyka, funkcje wydawania komend gestami i wiele innych.

Jeśli chodzi o silniki, to Golf ma być dostępny jako tradycyjne auto spalinowe (benzyna i diesel), hybryda plug-in i „miękka hybryda”. Raczej nie będzie pełnym elektrykiem, ponieważ rolę pełnego elektryka wziął na siebie niedawno pokazany ID.3 – pierwszy „elektryk dla ludu” niemieckiego giganta.

Czytaj też:
Nowy Passat za mniej niż… 100 tys. zł

Źródło: Volkswagen