Jeszcze lepsza najlepsza „emka” BMW. Limitowana M2 CS

Jeszcze lepsza najlepsza „emka” BMW. Limitowana M2 CS

BMW M2 CS
BMW M2 CSŹródło:BMW
Większość z tych, którzy mieli okazję to sprawdzić, twierdzi, że BMW M2 Competition to najlepsze BMW ze znaczkiem M na rynku. Jest lepsze od M3, M4 i o niebo lepsze od M5. Bawarczycy postanowili więc ulepszyć ideał.

BMW M2 CS
Sposób na ulepszanie modeli M firma z Monachium ma od zawsze ten sam. Tworzy wersję CS, a więc lżejszą, jeszcze bardziej dopracowaną pod względem aerodynamicznym i surowszą. Nie inaczej stało się tym razem. Właśnie wypłynęły zdjęcia M2 CS.

BMW M2 CS
Auto będzie wyprodukowanej liczbie 2200 egzemplarzy, zatem chętni muszą już składać zamówienia. BMW przewiduje ogromne zainteresowanie, na razie nie mamy informacji ile samochodów trafi na polski rynek (dane serwisu Jalopnik.com).

BMW M2 CS
Źródłem napędu pozostaje 3-litrowy sześciocylindrowy silnik z doładowaniem, który dostarcza 450 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To aż o 40 koni mechanicznych więcej niż mają kierowcy BMW M2 Competition.

BMW M2 CS
Co ciekawe napęd będzie przenoszony na tył za pośrednictwem manualnej sześciobiegowej skrzyni. Ośmiobiegowy, dwusprzęgłowy, sportowy automat będzie też dostępny, ale jako opcja.

BMW M2 CS
Osiągi auta to 4,1 sekundy do setki z manualem i 3,9 sekundy z automatem.

BMW M2 CS
Konstruktorzy auta nie zwrócili jednak głównej uwagi na te cyferki, ale na prowadzenie i wagę. Prowadzenie ma być idealne, zwłaszcza w zakrętach. Nam trudno to sobie wyobrazić, ponieważ mieliśmy okazję poruszać się BMW M2 Competition na torze Silesia Ring. Wrażenia już wówczas były niesamowite.

BMW M2 CS
Ale M2 CS jest lżejszy. Kilka elementów wyposażenia nie jest w nim dostępnych, a sporo części zastąpiono karbonem. Z włókna węglowego jest maska, lusterka, zderzaki i spojler. Co zresztą widać na zdjęciach.

BMW M2 CS
W limitowanym modelu inżynierowie zamontowali lżejszy układ wydechowy o zwiększonej przepustowości.

BMW M2 CS
Adaptacyjne zawieszenie Adaptive M Suspension będzie miało twardsze nastawy niż w M2 Competition. Tym autem jeździć na co dzień nie będzie więc łatwo, zwłaszcza po wyboistych drogach.

BMW M2 CS
BMW M2 CS będzie inne także designersko. Poza karbonem ma większe wloty powietrza i inne nakładki na zderzaki oraz mnóstwo napisów CS na różnych częściach nadwozia i w środku.

BMW M2 CS
Środek wykończony jest Alcantarą, specjalny jest niebieski kolor nadwozia, a aluminiowe felgi dostępne są w kolorze złotym.

BMW M2 CS
Z informacji Jalopnika wynika też, że BMW wkrótce zaprezentuje model CS zbudowany na bazie M5 Competition. Kiedy? Nie wiadomo.
Czytaj też:
Czesi poszli „na grubo”. Kupili policji wypasione „siódemki” BMW
Czytaj też:
600-konne BMW jako rodzinne auto. M8 w telegraficznym skrócie
Czytaj też:
Nowość od BMW. Najważniejsze cechy serii 2 Gran Coupé

Źródło: Jalopnik.com