Opel Insignia GSi
Najbardziej emocjonująca Insignia GSi wyróżnia się wizualnie. Przypominające kły pionowe wloty powietrza z przodu oraz przedni spojler sprawiają, że nie sposób pomylić jej z modelem ze słabszym silnikiem. Insignia GSi debiutuje z nowym 2-litrowym turbodoładowanym motorem benzynowym o mocy 230 KM i nową 9-biegową automatyczną przekładnią. Ale to nie wszystko, wóz ma także elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszeniem FlexRide oraz napęd na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego.
Opel Insignia GSi
Insignia po zmianach dostępna będzie z nowymi i oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Oszczędność, wymagana przez nowe normy emisji, to także zasługa nowych skrzyń biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Do wyboru będą: sześciobiegowa skrzynia manualna, przekładnia bezstopniowa oraz 8- lub 9-biegowe automaty.
Opel Insignia GSi
Jak i w przypadku innych faceliftingów, także w tu po zmianach flagowy Opel wykonany jest w środku z materiałów lepszej jakości. Fotele mają więcej komfortowych funkcji, można je zamawiać z różnymi wersjami tapicerki z tkaniny, skóry i Alcantary. Auto po liftingu dostało też nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED. Teraz składają się one łącznie z 168 segmentów, reagują szybciej i precyzyjniej, bez oślepiania kierowców w pojazdach poprzedzających i nadjeżdżających z przeciwka.
Opel Insignia GSi
Na szczycie oferty znajduje się GSi. Ma sportowy napęd na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego, unikatowy segmencie. W trybie AWD dwa sprzęgła zastępują konwencjonalny mechanizm różnicowy na tylnej osi i przekazują na każde koło dokładnie tyle mocy, ile potrzeba w danych warunkach jazdy. Dzięki tej technologii wóz jest zwrotniejszy na zakrętach, lepiej jeździ po łukach drogi i ma lepszą przyczepność. Insignia GSi otrzymała ostatnie szlify na legendarnej „Północnej Pętli” toru Nürburgring. Ma też czterotłoczkowe hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami i sportową charakterystykę układu kierowniczego.
Opel Insignia GSi
W montowanym standardowo w Insignii GSi zawieszeniu FlexRide do wybranego przez kierowcę trybu dostosowuje się praca amortyzatorów, układu kierowniczego, pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: Standard, Tour, Sport oraz Competition.
Nowa Insignia w podstawowej wersji ma silnik benzynowy 1.4 o mocy 145 KM lub diesla 1.5 o mocy 122 KM. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w czterocylindrowego diesla 2.0 (ta jednostka będzie wprowadzona nieco później) lub w silniki benzynowe 2.0 o mocy 200 KM. Moc 230 KM zarezerwowana jest dla wersji GSi.Czytaj też:
Wyjechał na czołówkę… radiowozowi. Bez prawka
Nowy Opel Insignia. Debiutuje „sportowiec” GSi
Dodano:
Opel zaprezentował Insignię po zmianach, w tym sportową wersję auta. Wóz można będzie kupić w Polsce już od lutego 2020 roku, jako limuzynę bądź kombi. Najmocniejszy silnik ma moc 230 KM.
Źródło: Opel