Jest nowy Leon. Najpopularniejszy Seat ma następcę

Jest nowy Leon. Najpopularniejszy Seat ma następcę

Dodano: 
Nowy Seat Leon
Nowy Seat Leon / Źródło: Seat
W Hiszpanii Seat pokazał czwartą generację swojego kompaktowego bestsellera – modelu Leon.

Nowy Seat Leon
Trzy generacje Leona znalazły jak dotąd ponad 2 miliony klientów. Także w Polsce Seat Leon jest najpopularniejszym autem hiszpańskiej marki. W 2019 roku na Leona zdecydowało się (wg IBRM Samar) 12 435 osób, które stanowiły 40 proc. wszystkich klientów Seata.

Nowy Seat Leon
Czwarta generacja została pokazana w Barcelonie. Należący do Grupy Volkswagena Seat zaprezentował Leona, który jest bliźniaczym samochodem do ósmej generacji Volkswagena Golfa i najnowszej Skody Octavii.

Nowy Seat Leon
Z zewnątrz brak jest wielkich zmian, postanowiono raczej na ewolucję. Poprzednia generacja Leona spodobała się i sprawdziła, firma zdecydowała się więc kontynuować, a nie zrywać ze wzornictwem. Nowy Leon ma kuszące linie, doskonałe proporcje, sportowe zacięcie i wydłużoną maskę. Auto pokazano zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Podczas prezentacji nie mówiono o wersji 3-drzwiowej, której prawdopodobnie nie będzie. Wnikliwym obserwatorom nowy Leon przypomina większy model Tarraco, zwłaszcza przez podobieństwo reflektorów.

Nowy Seat Leon
Największe zmiany auto przeszło jednak w środku. Ekran wygląda niczym tablet, ma 8,25 cala przekątnej, umieszczony został centralnie. Auto będzie mogło być wyposażone w ekran 10-calowy Retina z nawigacją 3D, sterowaniem głosowym i gestami.

Nowy Seat Leon
Nowy Seat Leon jako hatchback ma 4368 mm długości, 1800 mm szerokości, 1456 mm wysokości i 2686 mm rozstawu osi. Z kolei kombi mierzy 4642 mm długości, a jego pojemność bagażnika to aż 617 litrów.

Nowy Seat Leon
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to pod maskę Leona trafią te same silniki, które pracują w Octavii i Golfie, od 3-cylindrowych, doładowanych, benzynowych, po 4-cylindrowe wysokoprężne, hybrydy plug-in i miękkie hybrydy. Można wybrać litrowe silniki 1.0 TSI o mocy 90 KM i 110 KM i większe jednostki 1.5 TSI o mocy 130 i 150 KM. Najmocniejszą benzynową jednostką jest 2.0 TSI o mocy 190 KM. Do wyboru będą dwa diesle, 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM. Do salonów trafi też Leon z 1,5-litrowym silnikiem TGI (na CNG) o mocy 130 KM. Pojawią się miękkie hybrydy eTSi z silnikiem 1.0 TSI 110 KM i z silnikiem 1.5 TSI 150 KM. Hybryda plug-in będzie miała moc 204 KM i zasięg elektryczny ok. 60 km.
Czytaj też:
Ile kosztuje nowy Golf?

Opracował:
Źródło: IBRM Samar, Seat

Czytaj także