Nowe Fordy Tourneo i Transit Connect Active. Do zjeżdżania poza asfalt

Nowe Fordy Tourneo i Transit Connect Active. Do zjeżdżania poza asfalt

Dodano: 
Nowy Tourneo Connect Active i Transit Connect Active
Nowy Tourneo Connect Active i Transit Connect Active / Źródło: Ford
Ford prezentuje nowe auta Tourneo Connect i Transit Connect w wersji Active. Wozy mają nie tylko odważniejszy styl, ale sprawdzą się także poza asfaltem.

Udoskonalenia modeli solidnie wyglądające płyty ochronne i panele zabezpieczające karoserię, podwyższony prześwit i opcjonalny mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, zapewniający lepszą przyczepność w trudnych warunkach. W obu modelach dostępna jest spora przestrzeń dla pasażerów i bagażowa, które można wykorzystać na różne sposoby dzięki elastycznej konfiguracji wnętrza.

Tourneo Connect Active i Transit Connect Active dołączają do większego, ośmiomiejscowego Tourneo Custom Active i Transit Custom Active, które zostały wprowadzone na rynek w zeszłym miesiącu. One również korzystają z inspiracji stylistycznej segmentem SUV-ów, oferując wszechstronne wnętrza i opcjonalny mechanizm różnicowy (mLSD). Ponadto Ford oferuje europejskim klientom wersje Active popularnych samochodów osobowych Focus i Fiesta.

Zarówno Tourneo Connect Active, jak i Transit Connect Active mogą być wyposażone w system mLSD poprawiający trakcję, który został już wprowadzony w większych modelach Active a opracowany został we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife.

System mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcom sprawniejsze pokonywanie mokrych, śliskich i trudnych nawierzchni, w tym nieutwardzonych odcinków, dróg żwirowych, trawiastych kempingów, śniegu i lodu.

Inżynierowie Forda opracowali również specjalną konfigurację systemu kontroli trakcji, aby bardziej efektywnie połączyć system z charakterystyką mechanizmu różnicowego mLSD i poprawić osiągi, zapewniając pewność za kierownicą w trudnych warunkach.

Podobny, zaawansowany mechanizm różnicowy został wcześniej wykorzystany do poprawy przenoszenia napędu i właściwości jezdnych modeli Ford Performance: Focusa RS, Fiesty ST i Focusa ST. Nie ma on wpływu na emisję CO2 ani zużycie paliwa.

Tourneo Connect Active i Transit Connect Active mają wyższe zawieszenie – o 24 mm z przodu i 9 mm z tyłu, co zapewnia wyższy prześwit pozwalający pokonywać swobodniej nierówności, koleiny i dziurawe nawierzchnie. Zwiększona wysokość skutkuje również wyższą pozycją za kierownicą, dającą kierowcy lepszy przegląd sytuacji w warunkach miejskich, na autostradzie i po zjechaniu z asfaltu.

Wnętrze Tourneo Connect Active zostało zaprojektowane tak, aby można je było łatwo dostosować do liczby pasażerów i rodzaju bagażu. Kanapa pięciomiejscowego Tourneo Connect Active, dzielona w proporcji 60/40, daje się złożyć na płasko, dzięki czemu można lepiej wykorzystać przestrzeń bagażową i łatwiej dokonać załadunku. Dłuższy Tourneo Grand Connect Active oferuje dwa dodatkowe siedzenia w trzecim rzędzie, które można złożyć w podłodze, aby zwiększać przestrzeń bagażową.

Udoskonalenia linii Active nie wpłynęły na ograniczenie przestrzeni ładunkowej Transita Connect. Objętość przestrzeni ładunkowej pozostaje bez zmian – 2,9 m³ lub 3,6 m³, w zależności od rozstawu osi, przy ładowności sięgającej 982 kg.

Czytaj także:
Automat czy manual. Jakie skrzynie biegów wybieramy w 2020 roku?

Galeria:
Nowy Tourneo Connect Active i Transit Connect Active
Źródło: Ford

Czytaj także