Sprzedaż pick-upów w Europie systematycznie rośnie. W 2015 roku europejscy klienci kupili 154 tys. tego rodzaju samochodów, zaś prognozy na 2023 rok przewidują wzrost tej liczby o 35 proc. do 208 tys. aut. W znacznej mierze wzrost ten wynika z coraz większego zainteresowania pick-upami osób wykorzystujących je zarówno do pracy, jak i dla przyjemności.
W Hiluksie najwyższa wersja wyposażenia Invincible wyróżnia się specjalnie opracowaną stylistyką i wyposażeniem premium dostosowanym do oczekiwań kierowców nastawionych na rekreacyjne wykorzystywanie aut terenowych.
Nowy Hilux Invincible z podwójną kabiną mierzy 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest o 5 mm krótszy i aż o 45 mm szerszy od poprzednika. W zależności od rodzaju kabiny, długość przedziału ładunkowego wynosi od 1525 mm do 2315 mm. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina) z napędem 4x4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Silniki w nowej Toyocie Hilux
Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm, który zapewnia Hiluxowi bardzo konkurencyjne osiągi w swoim segmencie. Nowy silnik został dodany do gamy napędów z myślą o bardzo wymagających klientach indywidualnych i flotowych. Silnik 2.8 jest dostępny z podwójną kabiną, z napędem 4x4, 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną oraz systemem Stop & Start.
Sparowany z 6-biegową skrzynią manualną silnik 2.4 jest oferowany ze wszystkimi rodzajami nadwozia (pojedynczą, półtorej i podwójną kabiną) oraz z napędem 4x2 i 4x4. Automatyczna 6-biegowa skrzynia jest dostępna dla nadwozia z podwójną kabiną.
Wraz z faceliftingiem Hiluxa skrzynia biegów została udoskonalona. Działanie blokady przekładni hydrokinetycznej zostało rozszerzone na 4., 5. i 6. bieg. Poprawia to reakcję samochodu na pedał przyspieszenia i daje bardziej bezpośrednie odczucia podczas zwiększania prędkości.
Nowy silnik z automatyczną skrzynią rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w 10,7 s (o 2,1 s szybciej niż silnik 2.4). Silnik 2.8 otrzymał układ wtrysku paliwa typu common rail, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i intercooler chłodzony cieczą. Czystość spalin kontrolują katalizator utleniający (DOC), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z wtryskiem AdBlue.
Możliwości terenowe i na drodze utwardzonej
Auto ma większe możliwości terenowe za sprawą nowego automatycznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, niższej prędkości obrotowej silnika na biegu jałowym, która zwiększa kontrolę nad samochodem, zaktualizowanego systemu VSC, poprawionej reakcji pedału przyspieszenia i układu kierowniczego oraz nowego monitora skrętu kół podczas manewru
Komfort i łatwość prowadzenia nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono przednie i tylne amortyzatory, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.
Mocne, wytrzymałe tylne zawieszenie z resorami piórowymi zostało zoptymalizowane, aby połączyć możliwości off-roadowe, których oczekuje się od roboczego terenowego pick-upa, z komfortem jazdy i stabilnością prowadzenia jak w SUV-ie.
Toyota Hilux. Zaktualizowane technologie
-
Wyższy poziom wyposażenia w nowoczesne technologie, w tym 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej
-
Udoskonalony system multimedialny – sprawniejszy interfejs i szybsze reakcje ekranu dotykowego
- Integracja ze smartfonem przez Apple CarPlay i Android Auto
Czytaj też:
Najcenniejsze marki świata. W motoryzacji wielki powrót Tesli
Nowa Toyota Hilux