Odświeżony Hyundai Kona już w salonach. I od razu w promocji

Odświeżony Hyundai Kona już w salonach. I od razu w promocji

Nowy Hyundai Kona
Nowy Hyundai Kona Źródło: Hyundai
Hyundai wprowadził do oferty zmodernizowany model Kona, który w promocyjnej cenie dostępny jest od 73 900 zł za auto z rocznika 2020 i 79 900 zł za pojazd wyprodukowany w 2021 roku.

Koreański crossover po raz pierwszy dostępny będzie w usportowionej wersji N Line. Auto otrzymało wydajniejsze silniki oraz bogatsze wyposażenie.

Nowa Kona dostępna jest z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi 1.0 T-GDI 120 KM oraz 1.6 T-GDI 198KM, a także w wersji hybrydowej. Bazowy silnik benzynowy o mocy 120 koni mechanicznych występuje w wariancie z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), a także – po raz pierwszy – z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT), która zapewnia lepszą elastyczność.

Nowy Hyundai Kona. Prawie 200 KM

Topowa jednostka rozwija teraz moc 198 koni mechanicznych czyli o 21 KM więcej od poprzednika i umożliwia przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,7 s. Silnik ten standardowo łączony jest ze skrzynią 7DCT i napędem na przednią oś, a dla bardziej wymagających klientów przewidziano również napęd na cztery koła (4WD).

Nowe jednostki napędowe zapewniają lepsze osiągi, a także większą wydajność. Emisję CO2 udało się koreańskim inżynierom obniżyć od 10 do 18 proc. natomiast zużycie paliwa w zależności od silnika jest niższe od 0,5 do 1,5 litra. Uzupełnienie gamy stanowi napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 GDI o mocy 105 koni mechanicznych i 44-konnym silnikiem elektrycznym, które łącznie dostarczają 141 KM. W odróżnieniu od poprzedniego modelu nie są już oferowane silniki diesla.

Kilka wersji wyposażenia i wersja N

Zmodernizowana Kona występuje w czterech wersjach wyposażenia: Classic Plus, Comfort, Style i Premium. Ponadto będzie jeszcze odmiana N Line. Classic Plus stanowi wersję podstawową, która z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120 KM kosztuje 73 900 zł. W porównaniu do poprzednika bazowe wyposażenie zostało wzbogacone o takie elementy, jak system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i bezprzewodową łącznością Apple Car Play i Android Auto, komputer pokładowy z 4,2 calowym kolorowym wyświetlaczem, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych, system monitorowania tylnej kanapy (RSA), system ratunkowy eCall. Ponadto na pokładzie wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja manualna, tempomat, asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA), przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, światła do jazdy dziennej LED, sterowanie radiem na kierownicy, system Bluetooth z obsługą komend głosowych, gniazdo 12V oraz port USB w konsoli centralnej.

Wersja Comfort z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD 120KM kosztuje 80 200 zł a za dopłatą wynoszącą 7 tys. zł dostępny jest wariant ze skrzynią 7DCT. Auto z mocniejszym silnikiem 1.6 T-GDI 7DCT 2WD o mocy 198KM kosztuje od 96 200 zł, a wariant 4WD wymaga dopłaty 7 tys. zł. Wyposażenie wersji Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus, a ponadto felgi aluminiowe 16 calowe (dla 1.6 T-GDI felgi aluminiowe 17 calowe), klimatyzację automatyczną z funkcją odparowywania szyb, reflektory projekcyjne halogenowe, tylne czujniki parkowania, złącze USB dla pasażerów z tyłu oraz kieszenie w przednich fotelach. Dla wersji Comfort przewidziano również dwa pakiety: Winter, zawierający podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę, wyceniono na 1100 zł; pakiet Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink oraz systemem Premium Audio KRELL, kosztuje 4500 złotych.

Wersja Style z silnikiem 1.0 T-GDI kosztuje 88 400 zł, ze skrzynią 7DCT wymaga 5 tys. zł dopłaty. Zawiera cyfrowe zegary z 10,25” kolorowym wyświetlaczem, reflektory LED, światła tylne LED, szyby tylne przyciemniane, bezkluczykowy dostęp, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, przednie czujniki parkowania, fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, fotel pasażera z regulacją wysokości, podświetlane uchwyty na napoje oraz podgrzewaną kierownicę i podgrzewane fotele. Do wersji Style można dokupić pakiet Navi za 4500 złotych oraz pakiet Tech za 6500 złotych. W skład tego ostatniego wchodzi wyświetlacz Head-up, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektrycznie składane lusterka, asystent monitorowania martwego pola (BCA) oraz system FCA z wykrywaniem rowerzystów.

Kona Premium. Z najmocniejszym silnikiem

Zwieńczenie gamy stanowi kosztująca od 123 400 złotych wersja Premium dostępna wyłącznie z silnikiem 1.6 T-GDI, która zawiera elementy wersji Style oraz pakietów Tech i Navi, a ponadto inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), fotele przednie sterowane elektrycznie, fotele tylne podgrzewane, Felgi aluminiowe 18 calowe, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów. Do wersji Premium można dokupić elektrycznie sterowane okno dachowe za 5 tys. zł oraz pakiet Leather, również za 5 tys. zł. W jego skład wchodzą wentylowane przednie fotele oraz tapicerka skórzana.

Uzupełnienie oferty będą stanowić wersje N Line dostępne już od 112 400 złotych z silnikiem 1.6 T-GDI 7DCT 2WD 198 KM. Wyróżniają się innymi nastawami układu kierowniczego i zawieszenia, a także stylizowanymi, sportowymi elementami, takimi jak nadkola w kolorze nadwozia, zderzaki N Line, felgi aluminiowe 18 calowe czy też elementy wnętrza z czerwonymi akcentami.

Kona Hybrid oferowana jest w trzech wariantach, jak przypomina IBRM Samar. Bazowa wersja Comfort kosztuje 100 500 złotych, wersja Style została wyceniona na 108 500 złotych, a koszt zakupu topowej odmiany Premium to 122 500 złotych.

Czytaj też:
Apple wybierze Hyundai’a jako dostawcę swojego iCara?

Galeria:
Hyundai Kona
Źródło: Hyundai, IBRM Samar