Ulubieniec Polaków w nowej odsłonie. Rewolucyjne zmiany w Nissanie Qashqai’u

Ulubieniec Polaków w nowej odsłonie. Rewolucyjne zmiany w Nissanie Qashqai’u

Nowy Nissan Qashqai
Nowy Nissan Qashqai / Źródło: Nissan
18 lutego miała miejsce premiera najnowszej, trzeciej generacji crossovera Nissana: Qashqai’a. Od 2007 roku w Europie sprzedano ponad trzy miliony sztuk tego modelu. Nowy model ma rewolucyjny napęd, ale dokonano w nim wielu innych poważnych zmian.

Podobnie jak w przypadku poprzedników, stylistyka nowego modelu Qashqai została opracowana przez Nissan Design Europe z siedzibą w centrum Londynu. Trzecia generacja jest bardziej atletyczna, wyrazista i nowoczesna. Sylwetka nowego crossovera ma bardziej wydatne nadkola, zwiększony rozstawo osi i nawet 20-calowe obręcze kół. Rozstaw wzrósł o 20 mm, a długość całkowita została zwiększona o 35 mm. Lekko wzrosła także wysokość samochodu (+25 mm), a jego szerokość zwiększyła się o 32 mm.

Qashqai z charakterem. Z każdej strony

Z przodu powiększona została chromowana krata wlotu powietrza z motywem litery V, z dodatkowym paskiem satynowego chromu. Po obu stronach wlotu powietrza umieszczono wąskie, zaawansowane technologicznie matrycowe reflektory full LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu.

Z boku nowy Qashqai ma bardziej atletyczny wygląd dzięki pojedynczej ostrej linii, która biegnie wzdłuż całego nadwozia od przodu do tyłu. Qashqai będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia i 5 dwukolorowych zestawieniach, czyli w sumie w 16 różnych wariantach do wyboru.

Infotainment kompatybilny z nie tylko z Google'em i Apple'em

Nowy Qashqai oferuje system informacyjno-rozrywkowy z szerokim zestawem zintegrowanych funkcji, między innymi łatwym podłączaniem smartfonów, wewnętrzną siecią Wi-Fi obsługującą do siedmiu urządzeń oraz NissanConnect Services, specjalną aplikacją, która służy do komunikowania się z samochodem i monitorowania jego funkcji.

Dziewięciocalowy wyświetlacz systemu NissanConnect (o wyższej rozdzielczości) to cyfrowy interfejs funkcji nawigacji, informacji, rozrywki i ustawień samochodu, kompatybilny zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay. Umożliwia on również bezprzewodowy dostęp do Apple CarPlay.

Nowy wielofunkcyjny ekran TFT wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3” oferuje możliwość konfiguracji różnych sposobów wyświetlania informacji z systemu nawigacji, rozrywki, danych o ruchu drogowym i stanie pojazdu przy pomocy pokrętła na kierownicy.

Innowacyjny, 10,8-calowy wyświetlacz przezierny (HUD – Head-Up Display) zapewnia największy w tym segmencie rozmiar obrazu. Na linii wzroku kierowcy na przedniej szybie wyświetlane są kluczowe informacje nawigacyjne, wspomagające prowadzenie oraz drogowe.

Funkcje Home-to-Car są kompatybilne z Asystentem Google i Alexą firmy Amazon. System obsługuje szereg poleceń głosowych, w tym możliwość wysyłania przez kierowcę docelowej lokalizacji do nawigacji samochodowej poprzez podyktowanie jej do własnego inteligentnego urządzenia, np. smartfonu.

Nowy Nissan Qashqai: większy i bardziej komfortowy

Większy rozstaw osi w nowym Nissanie Qashqai oraz rozmieszczenie podzespołów samochodu pozwoliły wygospodarować więcej miejsca dla podróżujących. Przestrzeń na nogi dla pasażerów na tylnych fotelach wzrosła o 28 mm, do 608 mm. Jednocześnie zwiększono odległość dzieląca kierowcę od pasażera na przednim fotelu. Dzięki niewielkiemu powiększeniu gabarytów samochodu przestrzeń nad głowami użytkowników z przodu i z tyłu została zwiększona o 15 mm.

Automatycznie oraz bezdotykowo otwierana i zamykana klapa bagażnika ułatwia dostęp w sytuacji, gdy nie mamy wolnej ręki. Pojemność bagażnika została zwiększona o 74 litry w stosunku do modelu poprzedniej generacji, po części poprzez obniżenie podłogi bagażnika o 20 mm, dzięki bardziej kompaktowej konstrukcji tylnego zawieszenia.

Zelektryfikowana gama silników

Qashqai będzie dostępny nie tylko z silnikiem benzynowym 1,3 DIG-T z technologią mild hybrid, ale także z debiutującym na europejskim rynku nowym układem napędowym e-Power – nowatorskim i wielokrotnie nagradzanym systemem Nissana, w którym wykorzystano technologie znane z elektrycznego Nissana Leafa.

Gama układów napędowych oferowanych w nowym modelu Qashqai obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic oraz zapewniający wrażenia jazdy z napędem w pełni elektrycznym system e-Power.

Oferowany w nowym Nissanie Qashqai system mild hybrid 12V to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która zapewnia dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop.

1,3-litrowa jednostka będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 158 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic (tylko jednostki o mocy 158 KM). Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 158 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią Xtronic.

Napęd 2WD jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM i 158 KM, a 4WD jest oferowany wyłącznie z jednostkami o mocy 158 KM sparowanymi z przekładnią Xtronic. Zarówno nowy system sterujący napędem 4WD, jak i wybór trybów jazdy są bardziej „inteligentne” i intuicyjne. Tryb jazdy należy dobrać do warunków jazdy. Do wyboru jest pięć możliwości: Standard, ECO, Sport, Śnieg i Off-Road.

Nowy system: rewolucyjny e-Power

Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w innowacyjny układ napędowy ePower. System ten, wykorzystywany jest wyłącznie przez koncern Nissan.

W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-Power wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 154 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 188 KM, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje bardzo dynamiczne, płynne, liniowe przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora.

Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany tylko do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny.

Czytaj też:
Nissan Juke Enigma z asystentem Alexa Amazona

Galeria:
Nissan Qashqai
Źródło: Nissan
 0

Czytaj także