Hyundai i30 N z manualną skrzynią biegów (6MT) osiąga moc 250 KM i 353 Nm momentu obrotowego, a jego cena wynosi 126 900 złotych w wersji hatchback. Klienci i30 N mają również do wyboru pakiet Performance, dzięki któremu silnik osiąga moc 280 KM, co stanowi wzrost o 5 KM w stosunku do pierwszego i30 N. Maksymalny moment obrotowy w wariancie Performance urósł o 39 Nm i wynosi teraz 392 Nm.
Model i30 N Performance ze skrzynią 6MT kosztuje 151 900 złotych. Po raz pierwszy i30 N będzie dostępny również z ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (8DCT) sparowaną z silnikiem 2.0 T-GDI o mocy 280 koni mechanicznych. Taki wariant i30 N kosztuje 157 900 złotych. Ceny auta z nadwoziem fastback niezależnie od wybranej wersji są wyższe o 2600 złotych.
Większość w standardzie wyposażenia
Zmodernizowany i30 N ma bogate wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa i łączności, które oferuje m.in. asystenta utrzymania pasa ruchu (LKA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, system monitorowania martwego pola (BCW) i ruchu poprzecznego podczas cofania (RCCW). Ponadto na pokładzie auta znalazł się system multimedialny z 8 calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB i bezprzewodowym Android Auto i Apple Car Play, system Bluetooth ze sterowaniem głosowym oraz wielofunkcyjna kierownica.
Wyposażenie z zakresu komfortu obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, tylne czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, tempomat, elektronicznie regulowane zawieszenie, wybór trybów jazdy, przedni przesuwany podłokietnik, tylny podłokietnik, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i wysuwanym podparciem na uda, fotel pasażera z regulacją wysokości oraz porty USB i gniazdo 12V z przodu. Ponadto w wersji N znajdziemy reflektory LED, światła tylne LED, boczne lusterka w kolorze czarnym błyszczącym, czarną podsufitkę, sportowe fotele z logo N, dodatki w kolorze Performance Blue, metalowe nakładki na pedały, a także 18-calowe felgi aluminiowe.
Wersja N Performance
Wersja N Performance dodatkowo zawiera system multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym, cyfrowym radiem DAB, nawigacją fabryczną i systemem Bluelink, ładowarkę bezprzewodowa do smartfonów, tapicerkę skórzano-zamszowa, przyciemniane tylne szyby, kolanową poduszkę bezpieczeństwa, inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW), kute 19-calowe felgi aluminiowe, belka usztywniająca z tyłu oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy przedniej osi (e-LSD).
Hyundai oferuje także, wycenione odpowiednio na 6 500 i 6 700 złotych, pakiety Sport oraz Luxury. W skład obu pakietów wchodzą: bezkluczykowy dostęp, przednie czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, podgrzewana kierownica, czujnik deszczu oraz oświetlenie powitalne. Pakiet Sport zawiera również sportowe fotele N Light ze zintegrowanymi zagłówkami. Natomiast w pakiecie Luxury dodatkowo występują elektrycznie sterowane fotele przednie (kierowcy z pamięcią ustawienia) i fotel pasażera z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego oraz wysuwanym podparciem na uda. Sportowe fotele N Light są o 2,2 kg lżejsze niż standardowe fotele i zapewniają doskonałe trzymanie boczne. Fotele są wykonane z najwyższej jakości skóry i alcantary, mają szwy w kolorze Performance Blue i podświetlane logo N na zintegrowanym zagłówku.
Szybszy niż dotychczas
Oba warianty silnikowe osiągają maksymalną prędkość 250 km/h, a nowy i30 N z pakietem Performance przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, co oznacza wzrost o 0,2 sekundy w porównaniu z poprzednim modelem. Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N jest wyposażony w szereg sportowych elementów wyposażenia, w tym funkcję międzygazu, procedurę kontroli startu, tylną belkę usztywniającą nadwozie i wiele innych.
Ośmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów N DCT oferuje szereg sportowych funkcji, dzięki którym prowadzenie nowego i30 N jest jeszcze przyjemniejsze. N DCT to przekładnia typu mokrego, co oznacza, że do chłodzenia elementów sprzęgła stosowany jest olej, który zapewnia mniejsze tarcie i umożliwia przenoszenie większej ilości momentu obrotowego przez skrzynię biegów.
Nowe zawieszenie ECS
Podobnie jak w przypadku swojego poprzednika, nowy i30 N wyposażony jest w elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS). Zmienione ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego, zaowocowały poprawą właściwości jezdnych i prowadzenia. Klienci, którzy wybiorą pakiet Performance, mogą również skorzystać z elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (eLSD). Dodatkowo w przypadku pakietu Performance rozmiar przednich tarczy hamulcowych został zwiększony z 345 mm do 360 mm, aby zapewnić lepszą skuteczność hamowania.
Komplet nowych 19-calowych kutych felg aluminiowych jest o 14,4 kg lżejszy od standardowych 19-calowych felg. Nowy i30 N z pakietem Performance został wyposażony w opracowane specjalnie dla i30 N, wyczynowe opony Pirelli P-Zero, a bazowy model wyposażono w opony Michelin Pilot Super Sport. Dwie duże rury wydechowe zintegrowane z dyfuzorem dopełniają rasowego wyglądu i30 N.
Nowy i30 N jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym z lakierem specjalnym Performance Blue wyłącznie dla modeli z gamy submarki N, jak przypomina IBRM Samar.
Czytaj też:
Światowy gigant: „Nie boimy się Apple’a”
Hyundai i30 N