Ford zaprezentował 12 kwietnia dwie nowe limitowane wersje Rangera: Rangera Stormtrak i Rangera Wolftrak.
Ranger Stormtrak to pickup klasy premium o wyróżniającej się stylistyce i wyposażeniu. Z kolei Ranger Wolftrak to odważnie wyglądający, wytrzymały pickup zaprojektowany z myślą o klientach, którzy pracują w terenie i oczekują doskonałych właściwości na bezdrożach, ale bez uszczerbku dla komfortu i atrakcyjności samochodu.
Nowe limitowane edycje Ranger Stormtrak i Wolftrak zaczną pojawiać się w salonach dilerskich w całej Europie od października tego roku. Ford wprowadza również nową użyteczną opcję elektrycznie sterowanej rolety skrzyni ładunkowej Power Roller Shutter dla Rangera Wildtrak z podwójną kabiną. Jest to wyposażenie standardowe w Rangerze Stormtrak.
Nowy Stormtrak – bardziej lifestyle'owy
Nowy Ranger Stormtrak, bazujący na serii Ranger Wildtrak, oferuje wyższy poziom wyposażenia z dodatkowymi funkcjami zwiększającymi komfort i z unikalnym wykończeniem. Aby zapewnić ekskluzywność tego samochodu, powstanie limitowana seria pojazdów, dostępnych w wersji Double Cab, zapewniającej przestronne tylne siedzenia lub Super Cab, z większą powierzchnią ładunkową.
Wszystkie modele Ranger Stormtrak są wyposażone w 2–litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Biturbo o mocy 213 KM i o maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Auto ma układ napędu na cztery koła dla lepszego prowadzenia w terenie, jest wyposażone w 10–biegową automatyczną skrzynię biegów.
Ranger Wolftrak – lepszy w terenie
Ranger Wolftrak jest przeznaczony dla klientów, którzy oczekują solidnych zdolności terenowych i śmiałego wyglądu zewnętrznego. Wolftrak, bazujący na serii Ranger XLT, jest napędzany 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM, do wyboru z 6–biegową manualną lub 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Załączany system napędu na cztery koła z funkcją zmiany biegów pod obciążeniem, elektronicznie blokowany tylny mechanizm różnicowy i terenowe opony należą do wyposażenia standardowego, umożliwiając jazdę w trudnych warunkach terenowych, a niskie przełożenie napędu na cztery koła poprawia możliwości pokonywania stromych wzniesień i grząskich nawierzchni.
Ford przewiduje, że Ranger Wolftrak będzie cieszył się dużym zainteresowaniem klientów z branży rolniczej, leśnej i turystycznej, a także nabywców prywatnych. Ładowność 1 tony i maksymalna masa holowanej przyczepy 3500 kg zapewniają znaczne możliwości przewozu ładunków, a dodatkowym atutem będzie wtedy standardowa wykładzina ochronna w skrzyni ładunkowej.
Czytaj też:
Jest cennik nowego Forda Mustanga. Mach-E od 216 120 zł
Ford Ranger Stormtrak/Wolftrak