Za tym autem stoi właściciel AliExpress. 1000 km zasięgu i 540 koni mocy

Za tym autem stoi właściciel AliExpress. 1000 km zasięgu i 540 koni mocy

Zhiji L7
Zhiji L7 Źródło:Zhiji
Chińskie firmy coraz śmielej przepychają się w świecie elektrycznej motoryzacji, nie tylko kupując, ale i tworząc własne auta. Najnowszy przykład to Zhiji L7, chiński elektryk z 1000-kilometrowym zasięgiem i bezprzewodowym ładowaniem.

Zhiji brzmi egzotycznie, ale nazwę lepiej zapamiętać. Za firmą stoi Alibaba. A to legitymizuje przedsięwzięcie. Do Alibaby, jednej z największych chińskich firm, należy AliExpress, globalny potentat e-handlu.

Oszałamiające osiągi

Od pewnego czasu chińskie firmy z niewielkim wcześniejszym doświadczeniem w produkcji samochodów wchodzą także w świat luksusowych i sportowych samochodów elektrycznych. Ich wysiłki są doceniane, zarówno jeśli wziąć pod uwagę wygląd tych pojazdów, jak i ich osiągi i specyfikacje.

Nowy Zhiji L7, w pełni elektryczny sportowy sedan, który wygląda całkiem nieźle (jak skrzyżowanie Tesli i Lexusa), obiecuje niesamowity zasięg, najnowocześniejsze wnętrze, a nawet ładowanie bezprzewodowe. Zhiji jest wynikiem wspólnego przedsięwzięcia SAIC, Zhangjiang Hi-Tech i wspomnianej Alibaba Group.

Premiera już za rok

Początkowo pojazd będzie oferowany z akumulatorem 93 kWh, który zapewni mu zasięg NEDC wynoszący 615 km, ale w przyszłości będzie oferowana mocniejsza wersja z akumulatorem 118 kWh, zwiększającym deklarowany zasięg do 1000 km. Ten drugi prawdopodobnie nie będzie dostępny w momencie premiery, która została ustalona na pierwszą połowę 2022 roku.

Pojazd ma deklarowaną moc 540 koni mechanicznych i moment obrotowy 700 Nm. Do setki rozpędza się w 3,9 sekundy. W aucie zastosowano również półautonomiczną technologię jazdy, ale nie wiemy o niej wiele. Kolejną wyróżniającą cechą będzie możliwość bezprzewodowego ładowania L7 z mocą do 11 kW.

Czytaj też:
Chiny uderzają w Alibabę. Rekordowa grzywna w wysokości 2,8 miliarda dolarów

Galeria:
Zhiji L7