Giulia GTA dostępna jest z silnikiem znanym z wersji Quadrifoglio 2.9 V6 Bi-Turbo ale o zwiększonej mocy z 510 KM do 540 KM (+30 KM) i najlepszym w swojej klasie stosunku wagi do mocy, wynoszącym 187 KM/1 litr. Dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów waga własna samochodu została zredukowana o około 100 kg w porównaniu z Giulią Quadrifoglio, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,6 sekundy.
Alfa Romeo Giulia GTA. Technika z F1
W przypadku tego auta opracowano konkretne rozwiązania techniczne w zakresie aerodynamiki, komfortu i właściwości jezdnych. Na etapie projektowania wykorzystano wiedzę i doświadczenie firmy Sauber Engineering oraz kierowców z zespołu Formuły 1, Alfa Romeo Racing Orlen, Antonio Giovinazziego i Kimiego Räikkönena.
Wśród nowości należy wymienić 20-calowe felgi aluminiowe z pojedynczą centralną nakrętką mocującą oraz tytanowy centralny układ wydechowy firmy Akrapovič, zapewniający niepowtarzalny dźwięk.
Nowa Giulia GTA. Zmiany w podwoziu i aerodynamice
Modyfikacje wprowadzono również w układzie jezdnym, w porównaniu do wersji Quadrifoglio, zwiększając o 25 mm rozstaw kół przednich i o 50 mm rozstaw kół tylnych, a także opracowano specjalną konfigurację zawieszenia (podwójne wahacze z przodu i niezależny schemat zawieszenia multilink z tyłu). Modyfikacje w układzie kierowniczym zapewniają większą prędkość na zakrętach oraz poprawę stabilności bez uszczerbku dla komfortu niezależnie od warunków drogowych. Silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i generujący moc 510 KM w wersji Quadrifoglio, w Giulii GTA ma 540 KM, dzięki regulacjom i ulepszeniom wprowadzonym przez inżynierów włoskiej marki, którzy zweryfikowali przepływ chodzenia tłoków i design drążków. Zwiększono również cyrkulację powietrza w obwodach chłodzenia silnika i przekładni.
W Polsce ceny na wersje Giulia GTA i GTAm zaczynają się odpowiednio od 158 000 i 163 500 euro bez podatku VAT.
Czytaj też:
Quiz. Skąd się wzięły nazwy tych samochodów?
Alfa Romeo Giulia GTA