Zupełnie nowy Volkswagen Multivan. Światowa premiera ikony

Zupełnie nowy Volkswagen Multivan. Światowa premiera ikony

Volkswagen Multivan
Volkswagen MultivanŹródło:VSD
W 100 proc. elektryczny w ruchu miejskim: nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in.

Nowy Multivan po raz pierwszy osadzony jest na modułowej płycie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (Modular Transverse Matrix — MQB). Gama dostępnych układów napędowych zawiera nowy element: hybrydę typu plug-in. Nowe, innowacyjne systemy wspomagania, obsługi i infotainmentu pojawiają się w tej linii modelowej po raz pierwszy. Maksymalny postęp dokonał się również w dziedzinie bezpieczeństwa zderzeniowego.

Po raz pierwszy hybryda

Przedział bagażowy o pojemności do 4053 litrów pozwala wygodnie radzić sobie z przewożeniem przeróżnych ładunków, czy dowolnego sprzętu sportowego. Równolegle z modelem podstawowym, Volkswagen Samochody Dostawcze będzie również oferować nowego Multivana w wersji przedłużonej, ze znacznie zwiększoną przestrzenią ładunkową.

Jednym z najważniejszych stałych parametrów specyfikacji konstrukcyjnej nowego Multivana, było wyposażenie go w napęd hybrydowy typu plug-in. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 218 KM. Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, nowy Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej.

Trzy czterocylindrowe silniki

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 136 KM i 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy wyjściowej 150 KM.

Wszystkie wersje układów napędowych są standardowo zestawiane z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG. 6-biegowa skrzynia biegów DSG modelu eHybrid (DQ400E), to skrzynia opracowana specjalnie z myślą o układzie hybrydowym plug-in. Wraz z silnikiem elektrycznym stanowią jeden moduł. Skrzynia biegów stosowana z silnikami TSI, a później z silnikiem TDI, to skrzynia siedmiobiegowa.

Więcej miejsca dla wszystkich

W proporcjach Nowego Multivana widoczne są zmiany. W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Jednocześnie Volkswagen Samochody Dostawcze nieco zmniejszył wysokość pojazdu, zapewniając praktycznie identyczną lub — z nowym panoramicznym szklanym dachem — nawet większą wysokość kabiny. Dokładne wymiary Nowego Multivana to: szerokość 1941 mm nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

Czytaj też:
Jest cennik nowego VW Transportera i Multivana

Galeria:
Volkswagen Multivan
Źródło: VSD