Znamy ceny Lexusa NX drugiej generacji

Znamy ceny Lexusa NX drugiej generacji

Lexus NX 450h
Lexus NX 450h Źródło:Lexus
Można już składać zamówienia na crossovera Lexusa drugiej generacji. Pokazy przedpremierowe w stacjach dealerskich odbędą się w dniach 5–23 sierpnia.

Lexus NX pierwszej generacji wprowadzony na rynek w 2014 roku był pierwszym Lexusem w segmencie średniej wielkości SUV-ów. Jego drapieżna stylistyka przemówiła do nowej grupy nabywców. Lexus NX pierwszej generacji to bogate wyposażenie odpowiadające za bezpieczeństwo czynne, między innymi pełnozakresowy panoramiczny system wizyjny (Panoramic View Monitor), pełnozakresowa adaptacyjna kontrola prędkości jazdy, ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu (LDA), monitorowanie martwego pola widoczności (BSM), ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu (RCTA), nowo wprowadzone reflektory doświetlające zakręty oraz wyświetlacz projekcyjny.

Lexus NX drugiej generacji – wyposażony w napęd hybrydowy czwartej generacji, otwiera nowy rozdział w historii marki. Wprowadza nowe napędy, w tym pierwszy elektryczny napęd hybrydowy plug-in w gamie Lexusa. Nowy NX jest bardziej dynamiczny i zapewnia przyjemniejsze, bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Otrzymał także system multimediów i łączności nowej generacji oraz zaawansowane technologie poprawiające bezpieczeństwo, komfort jazdy i wygodę użytkowania auta.

Nowy NX zastępuje model, który odniósł w Europie ogromny sukces – od premiery w 2014 roku jego sprzedaż przekroczyła 170 000 aut. Większość egzemplarzy została kupiona przez nowych klientów Lexusa. W Polsce Lexus NX był i jest najlepiej sprzedającym się modelem marki. Od premiery sprzedano 11 322 aut, z tego 57 proc. egzemplarzy z napędem hybrydowym.

95 proc. nowych części

Lexus całkowicie przeprojektował NX-a, aby dostosować nowy model do rosnących oczekiwań klientów – aż 95 proc. części samochodu zostało zastąpionych nowymi komponentami. Zmiany są widoczne zarówno pod względem osiągów i właściwości jezdnych, jak i wydajności.

Cena startowa wersji hybrydowej (Lexus NX 350h FWD) to 199 900 zł. Już podstawowa wersja ma bogate wyposażenie: 18” felgi aluminiowe, 9,8” ekran z nawigacją chmurową, pełen pakiet bezpieczeństwa, światła LED i kamerę cofania. Model ten jest napędzany układem hybrydowym o mocy 242 KM. Dopłata do napędu na cztery koła E-FOUR wynosi 10 tys. zł.

Prestige od 340 tys.

Najpopularniejsza wersja Prestige dostępna jest od 239 900 zł. W standardzie ma m.in. pakiet bezpieczeństwa LSS 3+, nawigację chmurową, asystenta głosowego, inteligentny kluczyk, elektryczną regulację przednich foteli z podparciem lędźwiowym, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu auta, monitorowanie martwego pola, otwieranie klapy bagażnika ruchem nogi oraz asystenta bezpiecznego opuszczania samochodu.

Hybryda plug-in ma 300 KM

Cena startowa wersji Plug-in (Lexus NX 450h+) to 289 900 zł. W standardowej wersji auto ma największą w klasie baterię – 18,1 kWh (średnia w segmencie to 12,3 kwh), dzięki której auto uzyskuje największy w segmencie zasięg w trybie EV – 63 km. W NX 450h+ pojemność bagażnika, mimo dodania większej baterii, jest taka jak w wersji z pełnym napędem hybrydowym. Wersja z napędem plug-in ma moc 300 KM.

Czytaj też:
Debiut nowego Lexusa ES. Cyfrowe lusterka spodobają się biznesmenom?

Galeria:
Nowy Lexus NX 450h
Źródło: Lexus