Dla przedsiębiorców: Sprinter ma nowego i lepszego diesla

Dla przedsiębiorców: Sprinter ma nowego i lepszego diesla

Mercedes-Benz Sprinter
Mercedes-Benz Sprinter Źródło: Daimler
Jesienią wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654. Dotąd, od końca zeszłego roku, jednostka ta była dostępna wyłącznie dla furgonu oraz podwozia do zabudowy z napędem na tylne koła. Zmiana znacznie poprawi komfort jazdy Sprinterem.

Jak przekonuje Mercedes, dzięki OM 654 od jesieni 2021 roku Sprinter zaoferuje większy komfort we wszystkich swoich wersjach, zarówno na drodze, jak i poza nią – od podwozia do zabudowy po furgon i Tourera z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła.

Czystszy diesel

Generacja silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, oferuje lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. Oznacza to, że wnętrze Sprintera jest przyjemnie ciche, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane. Aluminiowa obudowa ze stalowymi tłokami, stopniowy proces spalania i powłoki ścianek cylindrów Nanoslide zmniejszające tarcie w silniku w połączeniu z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i oczyszczaniem ich w silniku to kombinacja, która pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Dzięki położeniu blisko jednostki napędowej układ oczyszczania spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach.

4 warianty mocy

Silnik OM 654 jest dostępny dla Sprintera w czterech kategoriach mocy, w zależności od wybranego wariantu napędu i nadwozia: 84 kW (114 KM), 110 kW (150 KM), 125 kW (170 KM) i 140 kW (190 KM).

Kolejna nowość Mercedes-Benz to połączenie tego nowoczesnego silnika o pojemności 2,0 l z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC również w Sprinterze z napędem na tylne koła. 6-biegowa manualna skrzynia biegów pozostaje niezmiennie dostępna.

Czytaj też:
Firmy kupują coraz więcej. Ogromne wzrosty

Źródło: Daimler
 0

Czytaj także