Nowy furgon Mercedes-Benz eVito z większą baterią i większym zasięgiem

Nowy furgon Mercedes-Benz eVito z większą baterią i większym zasięgiem

Mercedes e-Vito
Mercedes e-Vito Źródło:Daimler
Mercedes-Benz eVito podąża śladem eVito Tourera i od 8 grudnia jako furgon również jest dostępny w sprzedaży w Polsce z kompleksowo zaktualizowanym elektrycznym układem napędowym i nową baterią o pojemności użytkowej 60 kWh.

Tak wyposażony lokalnie bezemisyjny van zastępuje model z powodzeniem wprowadzony na rynek w 2018 r., a dzięki znacznie większemu zasięgowi 258-265 kilometrów jest bardziej przydatny na potrzeby komercyjnego transportu towarowego.

Nowy Mercedes-Benz eVito pod wieloma względami różni się od swojego poprzednika, zachowując przy tym sprawdzone już cechy elektrycznego furgonu.

Dwie opcje ładowania

Pod maską znajduje się elektryczny układ napędowy, który napędza przednie koła z mocą szczytową 85 kW. Furgon Mercedes-Benz eVito obecnie posiada chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC o mocy ładowania max. 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym (AC) np. w obiektach komercyjnych lub na publicznych stacjach ładowania. Nowy model ładowany jest przez gniazdo ładowania CCS w lewej części przedniego zderzaka. Umożliwia to również szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki standardowej mocy ładowania maksymalnie 50 kW lub opcjonalnie maksymalnie 80 kW, eVito można naładować od 10 do 80 proc. na stacji szybkiego ładowania DC w około 50 lub 35 minut. Bateria o pojemności użytkowej 60 kWh umożliwia zasięg (średni) 258–265 kilometrów (WLTP).

Mercedes e-Vito

Różne poziomy rekuperacji

Inteligentna technologia w nowym modelu furgonu eVito pozwala także ładować akumulator w trakcie jazdy dzięki kilku poziomom odzyskiwania energii. Kierowca może w razie potrzeby zmienić siłę rekuperacji za pomocą manetek zmiany biegów przy kierownicy. Wydajny i komfortowy styl jazdy oferuje poziom DAUTO. Zgodnie z zasadą „jedź przewidująco i oszczędzaj energię”, informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym. Trzy programy jazdy pomagają z kolei wybrać między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem – kierowca może je zmieniać podczas jazdy, naciskając odpowiedni przycisk.

Akumulator w podłodze

Dzięki umieszczeniu akumulatora w podłodze pojazdu wnętrze jest w pełni dostępne i oferuje do 6,6 m³ pojemności ładunkowej. Lokalnie bezemisyjny nowy furgon eVito można zamówić w dwóch wersjach łącznej długości: 5140 mm oraz 5370 mm.

Mercedes e-Vito

Nowy furgon eVito, podobnie jak eVito Tourer w wersji fabrycznej wyposażony jest w wiele elementów, takich jak 17-calowe koła, podgrzewany fotel kierowcy, wielofunkcyjna kierownica z komputerem podróżnym i możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW. W standardzie dostępne są również liczne systemy bezpieczeństwa i wspomagania, takie jak Aktywny asystent układu hamulcowego, system ostrzegający o zmęczeniu Attention Assist i Asystent świateł drogowych (Headlight Assist).

Dostępny w sprzedaży w Polsce

Nowego eVito można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz w Polsce. Jego ceny zaczynają się od 200 500 zł netto (246 615 zł brutto) dla wersji długiej.

Czytaj też:
Jest polski cennik nowego Mercedesa z rodziny EQ. Ile kosztuje EQB?

Źródło: Daimler